Rabu, 8 Oktober 2014

Masih amal penerapan nilai Islam, Islam hadhari?

HARAKAHDAILY


KUALA LUMPUR: PAS meminta Perdana Menteri menyatakan adakah dasar Penerapan Nilai-nilai Islam dan Islam Hadhari yang diamalkan oleh kedua orang Perdana Menteri sebelum beliau masih dititikberatkan dalam seluruh jentera kerajaan khususnya dalam menangani rasuah dan salah guna kuasa.

Demikian pertanyaan bagi jawab lisan yang dikemukakan Presiden PAS yang juga Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Pertanyaan bagi jawab lisan daripada ahli-ahli parlimen PAS yang disenaraikan pada hari ini sebagaimana di bawah.

Wan Hasan Mohd Ramli [Dungun] minta Menteri Kerja Raya menyatakan jaminan Kerajaan membaik pulih laluan 14 Jerangau-Jabor yang kerap kali berlaku kemalangan dan kesesakan terutama musim perayaan dan cuti persekolahan.  

Raja Datuk Kamarul Bahrin Shah [Kuala Terengganu] minta Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani menyatakan memandangkan masalah pukat tunda oleh nelayan dan perahu asing masih berterusan,  apakah langkah-langkah tambahan diambil pihak oleh pihak berkuasa untuk mengatasi dan menghapuskan kegiatan ini.  

Datuk Mahfuz Omar [Pokok Sena] minta Menteri Pertahanan menyatakan bilakah tarikh siap projek pembinaan Kompleks 7 Briged Kem Skudai Johor. - HARAKAHDAILY

Tiada ulasan: