Sabtu, 13 September 2014

Solat hajat sebelum perarakan calon Pakatan

ASLANI M 





TUMPAT: Perarakan calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Pengkalan Pasir, Wan Rosdi Wan Ibrahim yang bemula di Padang Kemahkotaan didahului dengan solat hajat yang dipimpin Ustaz Nik Radzi Ni Mat.

Para penyokong PAS dan Pakatan Rakyat mula berkumpul kira-kira jam 7 pagi dalam suasana tenang dengan cuaca yang agak redup.

Para petugas Unit Amal kelihatan sibuk mengawal lalu lintas supaya keadaan berjalan lancar.

Perarakan calon Pakatan Rakyat daripada PAS itu diketuai oleh Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu yang turut disertai Naib Presiden, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, pemagku Ketua Dewan Ulamak PAS PUsat yang juga Pesuruhjaya PAS Kelantan, Ustaz Datuk Ahmad Yakob, Ketua Pemuda, Suhaizan Kaiat, Ketua Pengarah Pilihan raya, Dr Mohd Hatta Ramli, Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamarudin Jaffar di samping Tian Chua dan Shamsul Iskandar daripada PKR.

Rombongan calon PAS yang mula berarak jam 8.15 pagi sudah masuk tempat penamaan calon di Pejabat Tanah dan Jajahan Tumpat. Mereka tiba paling awal. Seorang calon Bebas juga kelihatan.
Pegawai Pengurus PRK Pengkalan Kubor, Mohd Sobri mengumumkan penamaan calon dibuka jam 9 pagi.

Wan Rosdi menyerahkan borang pencalonan jam 9.02 pagi , diikuti calon BN, Mat Razi Mat Ali pada 9.03 pagi dan calon Bebas, Aizat Bukhori seminit kemudian.

Penyokong kedua-dua pihak hanya dpisahkan dengan jalan di hadapan Pejabat Tanah dan Jajahan Tumpat. Laungan takbir kedengaran dari sebelah penyokong PAS dan Pakatan Rakyat. - HARAKAHDAILY

Tiada ulasan: