Rabu, 6 November 2013

Salahudin sahkan tidak tanding timbalan presiden PAS

THE MALAYSIAN INSIDER
 





















Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub (gambar) memutuskan tidak akan bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS dalam pemilihan parti Islam itu pada 22 hingga 24 November ini.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan lewat malam tadi, Salahudin berkata, beliau sudah menghantar surat kepada Jawatankuasa Pemilihan PAS.

"Saya merasakan tidak ada keperluan untuk saya buat masa ini untuk bertanding jawatan timbalan presiden," katanya dalam kenyataannya itu.

Sehubungan itu, beliau mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua kawasan yang mencalonkan beliau.

Dengan keputusan ini, calon timbalan presiden tinggal empat iaitu penyandangnya Mohamad Sabu yang mengesahkan bertanding, Datuk Husam Musa, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Tiga lagi calon sehingga kini masih belum membuat keputusan.

Husam dalam kenyataannya semalam berkata, beliau sebagaimana ahli PAS yang lain menunggu keputusan Tuan Ibrahim yang mendapat pencalonan terbanyak.

Salahudin berkata, beliau juga sudah menyerahkan surat kepada Jawatankuasa Pemilih berhubung jawatan naib presiden.

"Bagi jawatan naib presiden, saya juga meneliti dengan penuh keinsafan dan tanggungjawab daripada pencalonan yang saya terima. Saya sudah buat keputusan dan menyerahkan kepada Jawatankuasa Pemilihan parti.

"Sama ada saya menerima atau menolak untuk bertanding jawatan naib presiden tunggu pengumuman daripada jawatankuasa pemilihan parti nanti," katanya.

Tiada ulasan: