Rabu, 13 November 2013

Isu Kritik FAM : Khairy Jamaluddin (Menteri KBS) + Tengku Mahkota Johor (Tunku Ismail Sultan Ibrahim) VS Siti Nurhaliza + Pemimpin FAM?


Khairy Siti Nurhaliza
Setuju rombak FAM : KLIK SINI

Apakah FAM sangat kebal sehinggakan tidak boleh langsung dikrtitik untuk pembangunan & kemajuan bole sepak Malaysia. Rakyat Malaysia umumnya dan peminat bola sepak negara pelru tunggu berapa lama lagi? 10 tahun? 20 tahun? Atau……..


Dalam isu kali ini, bagi Berita Semasa ada hak untuk bersuara, beliau adalah Menteri Belia & Sukan.
Sebelum ini isu Persatuan Sepak Takraw Malaysia turut ditegur oleh Khairy Jamaluddin dek kerana kekalahan demi kekalahan dengan pasukan yang baru menyertai sukan takraw sehinggakan diberikan amaran berbunyi seperti di bawah ini :
“satu sen pun mereka tak dapat peruntukan dari KBS”
Keras bukan? Lagi dahsyat bukan? Tetapi…..

Tetapi ada yang melenting dan membela persatuan tersebut di media sosial di atas kononnya kebiadapan Khairy Jamaluddin kepada PSM? Ada?

Dan….. apabila meletupnya isu FAM sekali lagi, Khairy Jamaluddin terus dicop biadap? Erm…..

Twitter Siti Nurhaliza Tegur Khairy Jamaluddin

Siti Nurhaliza Khairy

Keliru, Berita Semasa agak keliru, apakah yang cuba artis Malaysia seperti Siti Nurhaliza mahu sampaikan? Soal biadap, hormat menghormati orang lebih tua atau kepentingan masa depan sukan negara?

Berita Semasa merasakan Khairy Jamaluddin telah melakukan tugasnya dengan sebaik mungkin. Negara perlukan lebih ramai pemimpin muda dan agresif sepertinya.

Ramai yang tak sedar bahawa sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh menteri adalah merupakan pendirian/direction kerajaan Malaysia. Contohnya….Contohnya jikalau ada menteri keluar kenyataan seperti :
“peniaga jangan naikkan harga barang”
Maka pendirian kerajaan adalah melarang peniaga mmenaikkan harga barang dan kerajaan akan mencari jalan bagaimana harga barang dikawal. Dalam konteks isu sekarang ini “perang sihat & membina antara FAM & Khairy Jamaluddin” memberi perhatian mengenai bola.

Atas kapasiti beliau sebagai menteri sukan tentulah beliau ingin melihat kejayaan. Sebarang kejayaan dalam bidang sukan akan mengharumkan nama negara. Dalam hal ini menteri atau kerajaan akan bertindak salah satunya adalah melalui aduan rakyat. Setuju?

 

Kritikan Rakyat Malaysia VS Persatuan Bola Sepak Malaysia?

Dalam kes bola, peminat-peminat bola adalah golongan muda dan banyak menyalurkan ketidak puasan hati mengutuk FAM melalui Facebook,forum-forum internet bahkan dalam ruangan komen dalam ruangan sukan portal berita di Malaysia juga berbakul-bakul orang kutuk FAM Tetapi apabila rakyat biasa yang bagi pandangan tiada siapa yang peduli. Nah, hari Khairy Jamaluddin tampil mewakili suara rakyat Malaysia.

Bagi Berita Semasa merasakan teguran atau rasa terpanggil Datuk Siti Nurhaliza ibarat ibarat pasir dalam kasut sahaja. Yang penting Khairy Jamaluddin jangan patah semangat untuk terus menegur dan menekan pihak tertinggi FAM untuk membuat rombakan besar-besaran yang bakal membawa kebaikan daripada segi pembangunan bola sepak negara, begitu juga sukan-sukan yg lain…

TMJ Sokong Kritikan Membina Khairy Jamaluddin!

Khairy FAMJikalau menteri sebagai badan tertinggi dalam sukan tanahair tidak boleh boleh berkata apa-apa, nampaknya sukan bola sepak Malaysia bakal berterusan dirundung masalah.

Kritikan membina tidak mengapa. Lagipun sudah lama FAM patut dikritik.. Sudah tebal lemak tepunya. Biar pihak FAM buka mata terutamanya pengurusan tertinggi FAM.

Dahulu siapa kritik, akan dikenakan tindakan tatatertib. Nah, sekarang buku jumpa ruas. Ditambah dengan kenyataan terbaru Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim memberikan sokongan padu kepada Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin dalam kritikannya terhadap Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).

P/S : Apa pendapat anda mengenai prestasi FAM menguruskan pembangunan & kemajuan bola sepak negara setakat ini?

Tiada ulasan: