ABDUL HADI AWANG  
 
ABDUL HADI AWANG

KUALA LUMPUR - [Dikemaskini] Datuk Seri Abdul Hadi Awang, 66, menang tanpa bertanding bagi jawatan Presiden Pas pada pemilihan parti itu 22 November ini sekaligus mempertahankan jawatan tersebut yang disandangnya sejak 2002.

Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pas, Asmuni Awi berkata, walaupun jawatan nombor satu parti itu menerima dua pencalonan sebelum ini, namun salah satu daripada pencalonan tersebut terpaksa ditolak kerana tidak menepati syarat.
 
"Manakala Abdul Hadi Awang menerima pencalonan tersebut sekali gus beliau menang tanpa bertanding," katanya kepada pemberita di Pejabat Agung Pas, di sini, hari ini.
 
Tambah Asmuni, pemilihan kali ini mensyaratkan mereka yang dicalonkan perlu memaklumkan jawatankuasa pemilihan tentang penerimaan pencalonan tersebut sebelum jam 5 petang semalam.
 
Manakala bagi tarikh tutup penyerahan borang pencalonan pula berakhir pada jam 12 tengah malam, 20 Oktober lalu bagi memilih pemimpin tertinggi Pas untuk sesi 2013-2015 yang dijadualkan berlangsung pada 22 hingga 24 November ini di beberapa lokasi di Selangor.