Isnin, 18 November 2013

Azeez Rahim Kena Hempap Besi Khemah Di FIlipina

Abdul Azeez Abdul Azeez (tengah) dipapah setelah mengalami kecederaan di kepala selepas besi yang digunakan untuk mendirikan khemah, tumbang ditiup angin kencang dan menghempap kepalanya di kawasan operasi sukarelawan KP1M di Lapangan Terbang Daniel Z Romualdez di Tacloban hari ini. - Foto Bernama

Presiden KP1M cedera dihempap besi khemah

KELAB GREENBOC


FILIPINA - Presiden Kelab Putera 1Malaysia (KP1M), Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim cedera di kepala selepas besi yang digunakan untuk mendirikan khemah, tumbang ditiup angin kencang dan menghempap kepalanya di kawasan operasi sukarelawan KP1M di Lapangan Terbang Daniel Z Romualdez, Tacloban, di sini hari ini.

Kejadian kira-kira 1.45 petang waktu tempatan itu berlaku ketika beliau sedang mengadakan perbincangan bersama anggota sukarelawan setelah selesai melakukan lawatan dan menyerahkan bantuan di kawasan berdekatan.

Selepas kejadian itu, beliau terus dibawa ke klinik lapangan yang diselenggara Kor Perubatan Angkatan Tentera Malaysia, di sini, dan menerima empat jahitan dan suntikan anti tetanus.

Keadaan beliau bagaimanapun dilaporkan stabil. - Bernama

ULASAN GB

Jika dulu, Azeez didakwa berbohong dan berlakon masuk hospital kerana mendakwa dirinya dipukul oleh penyokong PAS di PRK Bagan Pinang, kali ini betul-betul "kena pukul" dengan besi khemah sehingga betul-betul berdarah dan betul-betul kena bawa ke klinik dan kena empat jahitan.

Berjalanlah hukum kebenaran dan keadilan.

Apa-apa pun semuga lekas sembuh dan diucpakan Inalillahiwainna ilahi rajiun.

p/s Lafaz Tarji (Innalillah..) ini pun ada kesnya. Semasa GB melaporkan musibah menimpa Sdra Azeez dulu, maka GB tulislah Inalillah... maka ketika itu bangunlah beberapa orang pro-UMNO marah kat GB menyatakan GB mendoakan Sdra Azeez supaya mati. Maka GB menjawab inilah padahnya bila orang UMNO tak baca Al-Quran. Di dalam Surah Al-Baqarah:156 dah jelas


الذين اذا اصابتهم مصيبة قالوا انا لله وانا اليه راجعون

"(Yaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh suatu musibah, mereka berkata: Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

Susah betul bila nak berdebat/bercakap dengan golongan UMNO ni... botingkek-botingkek bodohnya akibat tak baca AL-Quran. Itu pun kita kena sebut Innalillah jugak..kena kebodohan itu adalah satu musibah yang menimpa bangsa Melayu kerana tinggalkan Al-Quran.

Tiada ulasan: