Isnin, 9 Julai 2012

Mereka Bukan Sekadar Berani Tatkala Berlakon...



Berani bukan sekadar ketika berlakon...
 

KELAB GREENBOC

Bukanlah mereka ini hanya berani dalam watak lakonan... diperhimpunan protes ISA dipintu masuk KEMTA semalam membuktikan Hairie Othman, Abby Abadi dan Leman Raja Lawak bukan sekadar berlakon watak wira, berani dan hebat... .tapi mereka ini memang benar-benar berani setelah bersama perjuangan PAS.. .mereka berani datang, berani luahkan isihati tanpa dibayar apa-apa....

Syabas buat mereka..!!

Hairie Othman, Abby Abadi dan Leman Raja Lawak bersama dalam protes bantah ISA di KEMTA


KEMTA Kemunting Taiping Perak: Hari ini suatu kejutan dan tercatit sejarah dalam bidangseni tanahair telah berlaku di negeri Perak apabila perhimpunan protes ISA yang berlansung dihadapan pintu utama KEMTA dihadiri 3 orang artis yang prihatin dengan tahanan yang dilaporkan seramai 45 orang didalamnya diperlakukan penginayaan terhadap mereka yang sebelum ini dilaporkan telah melakukan mogok lapar untuk memprotes dari dalam kem tersebut.

Abby Abadi yang pernah memengang watak Insektor Aliza dalam filem Gerak Khas melahirkan rasa kecewa dan sedih dengan apa yang berlaku. "Mana slogan mesra,cepat dan betul yang dilaungkan pihak polis...mana slogan Janji Ditepati yang dicanang pemimpin UMNO BN yang kononya ISA dimansuhkan...??? Mengapa masih ujud kem tahanan sebegini dalam negara,saya kecewa melakon watak polis yang digambarkan baik.. sebaliknya pihak polis bershubahat melakukan kezaliman terhadap tahanan semata-mata mendengar pihak atasan" Ujar Abby ketika diberi peluang berucap dalam perhimpunan ini.

Manakala Hairei Othaman yang suatu masa dulu pernah berlakon watak Leftenan Adnan mengajak semua rakyat bersatu menentang akta zalim ini dari terus berada dimuka bumi Malaysia ini, Leman Raja Lawak dalam mesej lawaknya mempersoalkan sikap pemimpin UMNO yang tidak cerdik memberi komen dalam twitter bahawa makan lambchop lebih baik dari layan kehendak perhimpunan ini.

Perhimpunan aman hari ini mencecah 300 peserta dan telah memberi semangat buat keluarga mangsa tahanan yang hadir sama dan pihak penganjur (GMI) berterima kasih kepada semua yang terlibat dan merakamkan syabas buat artis yang terlibat hari ini. Perhimpunan ini diakhiri dengan gimik membakar gambar Najib dan Hishamuddin yang didakwa menipu rakyat dengan mengatakan akta zalim telah dimansuhkan sebaliknya ianya sebuah janji kelentong kepada rakyat. Turut serta dalam perhimpunan ini ialah beberapa pemimpin parti politik seperti Ust Akmal Ketua Penerangan Pemuda PAS Perak, Ust Fakharudin YDP PAS Taiping,Sdr Khairul wakil PKR serta berberapa tokoh hebat dari mahasiswa tanahair.

Dijangkakan perhimpunan sebegini bakal diadakan pada minggu hadapan dengan harapan pihak yang berkenaan dapat membebaskan tahanan yang teriniaya didalam kem tersebut. Semoga perhimpunan akan datang akan lebih ramai lagi penyertaan dari Pimpinan Pakatan Rakyat
.-orangni

Artis berhimpun di Kem Kamunting desak pembebasan tahanan ISA

PERAK 8 JULAI: Tiga artis terkenal antara sebilangan rakyat yang menyertai demontrasi mendesak kerajaan Umno BN membebaskan 45 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Kem Kamunting di sini, hari ini.

Mereka ialah Arbaiyah Abdul Manan atau terkenal dengan nama Abby Abadi, Hairie Othman dan Man Raja Lawak, selain 200 lagi rakyat lain termasuk pemimpin Pakatan Rakyat.

Sekalipun pernah berada di pentas ‘glamour’, mereka bersama-sama Pengerusi Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), Syed Ibrahim Syed Noh dan aktivis lain, dalam panas terik melaungkan slogan mendesak tahanan ISA dibebas seberapa segera.

Malah, ketiga-tiga artis itu turut memberi ucapan ringkas termasuk mengutuk kezaliman yang diamal regim Umno BN melalui ISA.

Peserta demontrasi juga membakar gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussien sebagai simbol protes.

Sebelum ini, Najib membuat pengumuman memansuhkan ISA tetapi tahanan sehingga kini, tidak dibebaskan manakala sepupunya pula mempersenda mogok lapar melalui twitternya.

Dalam pada itu, Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Mohd Safwan Anang, kesal kerana tahanan yang mengadakan mogok lapar, diugut supaya menghentikan tindakan mereka, selain dihalang menemui peguam dan ahli keluarga mereka.

“Jika pentadbiran Najib enggan membebaskan ke semua tahanan ISA, kami bercadang mengadakan himpunan protes dalam masa terdekat.

“Ada peserta mogok terpaksa menghentikan mogok lapar kerana ditekan selain dinafi rawatan perubatan akibat menghidap penyakit Hepatitis B,” katanya kepada Keadilan Daily.

Gambar-gambar:-






Tiada ulasan: