Sabtu, 14 Januari 2012

UMNO mengemis undi penduduk,135 wakil rakyat UMNO jadi mangsa

Oleh SisiBukit


KEMENANGAN UNTUK RAKYAT Penulis diberi maklumat program UMNO/BN iaitu pemukiman di Parlimen Bukit Gantang. Mereka memberitahu antara 12-14 Januari ini,Bukit Gantang akan dikunjungi wakil rakyat UMNO.

Sementara itu,Najib Razak akan berjumpa penduduk di Dewan Bunga Raya,Changkat Jering pada sebelah petang 13 Januari ini.

Bertemu penduduk Cina lewat petang di Simpang.

Difahamkan seramai 135 wakil rakyat BN akan mengikuti program pemukiman itu di beberapa kawasan di Perak.

Sebelum ini Pengerusi Kelab Adun BN (BNBBC), YB Datuk Nadzri Ismail(ADUN Manjoi) menyatakan , setiap wakil rakyat akan menetap bersama keluarga angkat masing-masing di 135 kampung terpilih melibatkan lapan bahagian utama iaitu Larut, Parit Buntar, Bagan Serai, Bukit Gantang, Taiping, Padang Rengas, Beruas dan Lumut.

Zon utara dipilih pada kali ini.Satu sejarah UMNO/BN ,mengemis undi penduduk.Apabila mereka sudah nazak baru berjumpa penduduk ,untuk meminta talian hayat.Apa yang jelas,pengundi Bukit Gantang bijak dan matang.Bukit Gantang sudah belajar dan mengetahui seni politik UMNO/BN.

Pemukiman sama sebelum ini telah dibuat di Selangor,dilihat gagal.

Dalam pada itu,Ustaz Idris mengulas isu pemukiman ini."Kawasan-kawasan ini adalah kawasan yang gelap pada perkiraan BN, maka tumpuan khas harus diberikan untuk menarik sokongan."kata Ustaz Idris Ahmad,anak tempatan parlimen Bukit Gantang.

"Sekarang pemimpin Umno BN terpaksa melutut kepada rakyat unuk mengemis undi daripada rakyat," ujar Ustaz Idris Ahmad lagi..

http://sisibukit.blogspot.com/

Tiada ulasan: