Ahad, 28 Ogos 2011

Cabar TV3 Minta Maaf - Fuziah Salleh beri tempoh 7 hari.

KL POS

KUALA LUMPUR - Sehingga hari ini Stesen Televisyen TV3 dan wartawan Karam Singh Walia masih lagi diam membisu dan tidak membuat sebarang kenyataan balas mengenai amaran yang dikeluarkan Ahli Parlimen Kuantan YB Fuziah Salleh berkenaan isu Lynas.

Beliau yang juga merupakan Naib Presiden PKR dalam kenyataan yang dikeluarkan kelmarin mendesak pihak yang terlibat dalam menyiarkan Laporan Khas melalui Buletin Utama agar menarik semula kesemua apa yang disebut beliau 1 kenyataan penipuan terhadap rakyat tentang isu sebenar.

Jika pihak yang juga termasuklah Ketua MCA Kuantan, Ti Lian Ker enggan membuat demikian, maka beliau terpaksa mengeluarkan saman terhadap ketiga-tiga pihak terbabit.

Karam Singh telah membuat satu laporan khas mengenai Lynas Advanced Material Plant (LAMP) di Gebeng, dimana Karam mendakwa loji berkenaan selamat dan Fuziah sengaja memutar-belit isu berkenaan untuk menimbulkan perasaan takut.

Fuziah Salleh melalui peguam beliau N Surendren telah menghantar 3 surat amaran saman terhadap TV3, Karam Singh Walia dan Ti Lian Ker secara berasingan. Tempoh diberikan selama 7 hari bermula tarikh surat tersebut bagi menuntut ketiga-tiga pihak untuk memohon maaf kepada beliau sebelum berhadapan dengan tindakan saman.

Fuziah Salleh dalam 1 kenyataan yang sama secara tegas memandang serius kenyataan yang ditujukan kepada beliau menyamakan loji nadir bumi seperti loji nuklear seperti yang didakwa. Ianya ternyata tidak benar sama sekali.



Tiada ulasan: