Ahad, 24 April 2011

Umum identiti individu rakaman video seks: Rahim

BERITA HARIAN ONLINE


MELAKA TENGAH: Tan Sri Rahim Tamby Chik meminta polis mengumumkan identiti pelakon yang terbabit dalam rakaman video seks seorang lelaki yang didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan wanita dipercayai warga asing kepada umum bagi mengelak pelbagai spekulasi negatif terus tersebar.

Beliau yang juga seorang daripada trio Datuk T, kumpulan bertanggungjawab menayangkan rakaman video berkenaan kepada media sebelum ini berkata, ia adalah selaras dengan pengumuman pihak terbabit ia sudah mempunyai bukti kukuh dan lengkap kes itu.

"Polis ada menyatakan, mereka mempunyai bukti yang lengkap dan kukuh. Jadi adalah menjadi tanggungjawab nasional kepada pasukan ini untuk mengumumkan siapakah pelakon yang berada dalam rakaman video seks itu.

"Kita bimbang, maklumat ini, jika tidak sampai kepada rakyat jelata, ia akan menimbulkan banyak tandatanya, keraguan, rasa was was, spekulasi, polemik negatif, dan pelbagai perkara yang mungkin tidak berapa elok bagi mempertahankan keharmonian di dalam negara kita," katanya mengulas mengenai perkembangan baru kes itu di sini, pagi ini.

Mengulas kemungkinan beliau juga akan didakwa selepas terbabit menayangkan rakaman video itu kepada wakil media, Rahim berkata, beliau reda.

"Kalau kena dakwa, redhalah kita demi memperjuangankan kepentingan negara, perjuangan menegakkan kebenaran kerana kepentingan negara kita lebih besar daripada didakwa di mahkamah," katanya.

Tiada ulasan: