Sabtu, 9 April 2011

Taib Gentar, Kerah Pasukan Polis Memantau Ceramah Calon PKR

n51balingian

Kerisauan makin terserlah menimpa Taib Mahmud apabila kerajaan di bawah pimpinan BN mengarahkan sepasukan polis memantau ceramah Keadilan di rumah panjang Inti.

Jika sebelum ini setiap kali berlakunya pilihanraya Taib memperolehi kemenangan yang mudah tapi kali ini beliau terpaksa berdepan dengan Parti Keadilan Rakyat yang semakin lama mendapat tempat di hati seluruh rakyat Sarawak.

Ceramah ini merupakan ceramah sulung Parti Keadilan Rakyat mendapat sokongan padu dari seluruh penghuni rumah panjang yang diketui Tuai Rumah Inti Anak Belang.

Pendedahan diberikan kepada seluruh penghuni rumah panjang tentang kekejaman yang telah dilakukan oleh Taib Mahmud, tidak kira balak dihutan Sarawak mahupun tanah NCR tetapi telah membina kilang aluminium yang mengancam nyawa penduduk secara senyap.

Penghuni rumah panjang kebanyakkannya kesal dengan pentadbiran Taib yang tidak pernah membela hak rakyat walaupun berada di dalam Dun yang dimenangi oleh Taib sejak sekian lama.

Sokongan ini memperlihatkan isyarat yang jelas bahawa akan berlaku satu kejutan yang besar bagi N51 Dun Balingian pada 16hb nanti.




Tiada ulasan: