Selasa, 12 April 2011

Salma (Mentor 5) Akan Jelaskan Status Ibu Tunggal

Salma membuat persembahan di konsert kedua Mentor musim kelima di Wisma MBSA, Ahad. - Foto SHAARI CHE MAT

SHAH ALAM: Peserta Mentor musim ke lima yang juga protoge kepada Erra Fazira iaitu Salma,21, terkejut apabila soalan mengenai status perkahwinannya ditanya oleh pihak media sejurus selepas tamat rancangan itu Ahad, lalu.

Salma atau nama sebenarnya Salmah A. Asis dikatakan seorang ibu tunggal beranak satu.

Dia bagaimanapun enggan mengulas lanjut berhubung status itu kerana bimbang akan mengganggu konsentrasinya dalam program tersebut.

“Selepas habis Mentor baru saya akan menjelaskan tentang perkara ini. Bagi mereka yang mengetahui tentang status saya, biarkan sahaja.

“Saya takut kenyataan saya nanti akan mengganggu fikiran,” kata wanita berasal dari Tawau, Sabah ini.



Salma bersama-sama mentornya, Erra Fazira.

Tambahnya: “Saya masih mempunyai keluarga di kampung dan banyak hati yang perlu dijaga.”

Pada konsert kedua kumpulan B itu, Salma menduduki tempat pertama dengan markah keseluruhan sebanyak 157 di mana pada konsert pertama dia mendapat 80 peratus dan konsert kedua 77 peratus.

Malah antara enam peserta yang bertanding dalam program tersebut, Salma turut mendapat markah paling tinggi setakat ini dan dijangka menjuarai Mentor 5 jika dinilai berdasarkan kepada undian yang diterima.

Juara Mentor 5 akan memenangi hadiah wang tunai RM100,000 masing-masing dan sebuah kereta Chevrolet Cruze untuk protégé.

Sementara hadiah untuk naib juara adalah wang tunai RM30,000 untuk mentor dan protégé. Protégé yang memenangi tempat kedua juga akan memenangi sebuah Vespa LX150.

Mentor 5 disiarkan di TV3 pada setiap Ahad, pukul 9 malam.

Tiada ulasan: