Isnin, 19 April 2010

Zaid Bidas Taktik Murahan

TV SELANGOR

Calon Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim, membidas sikap hipokrit Umno-BN yang menggunakan isu lapuk beliau minum arak dalam taktik kotor untuk menang pilihanraya kecil parlimen Hulu Selangor.

Bekas Menteri Undang-Undang ini, tidak berdolak dalih apabila ditanya wartawan mengenai isu yang cuba dimainkan oleh Umno itu di kalangan pengundi Melayu.

Zaid mengakui pernah tersasar pada suatu masa dahulu.

Namun beliau telah lama insaf, kembali kepada ajaran Islam dan berjaya memulihkan akidahnya serta memohon maaf kepada Allah atas ketelanjuran itu.

Hakikat ini memang diketahui oleh pemimpin dan akar umbi Umno.

"Itu zaman jahiliah, zaman Umno. Kenapa diungkitkan dan nampak sangat mereka takde modal. Tapi sekarang saya sudah berubah dan menyertai Pakatan Rakyat. saya harap mereka faham dan terima penjelasan saya ini," katanya.

Zaid yakin pengundi tidak akan termakan dengan taktik usang Umno untuk menyerang keperibadian beliau dengan fitnah dan dakyah,

Zaid berkata sifat talam dua muka Umno jelas terselah apabila kepimpinan parti itu mengangkat beliau sebagai calon ahli parlimen kota bahru pada tahun 2004 tetapi kini menggunakan isu lapuk untuk menyerangnya,

"Serangan peribadi mengenai minum ini, saya sudah menjelaskan perkara ini. Perkara yang berlaku dalam hidup yang lepas saya akuilah, tetapi ia tidak lagi berlaku sekarang. Umno juga tahu, tetapi mengapa dia lantik saya dahulu? begitulah hipokritnya mereka," tambahnya.

Tiada ulasan: