Rabu, 10 Februari 2010

Chua nafi susun strategi untuk kepalai MCA

Nigel Aw



Timbalan presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menafikan beliau sedang memancing ketua pemuda parti itu, Datuk Wee Ka Siong untuk menghumbankan naib presiden, Datuk Seri Liow Tiong Lai dalam pergelutan kuasa MCA.

NONEKhabar angin bertiup kencang sejak awal minggu ini berikutan pertemuan Chua dan Wee (kiri), Ahad lalu.

Ketika 'diserbu' wartawan di Wisma MCA, semalam, Chua tidak menafikan pertemuan itu tetapi mendakwa Wee cuma berjumpanya bagi mendapatkan bantuan berhubung permohonan tanah bagi seorang ahli parti itu di Johor.

“Wee memohon bantuan saya bagi mendapatkan bantuan MB johor bagi permohonan tanah untuk MCA bahagian Johor Bharu,” jelasnya.

Ahad lalu, akhbar berbahasa Cina, Kwong Wah Jit Poh melaporkan kedua-dua pemimpin berkenaan kelihatan bersama di sebuah restoran yang terletak sepanjang lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Alor Gajah.

NONEIsnin lalu pula, Malaysian Mirror melaporkan kedua-dua mereka berjumpa secara rahsia di Melaka bagi membincangkan masa depan politik Wee.

Laporan itu menyebabkan khabar angin bertiup kencang yang Wee, sebelum ini diketahui sebagai penyokong kuat Liow akan berpaling tadah dan berpindah menyokong kem Chua yang sekarang ini bekerjasama dengan presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat.

Tiada ulasan: