Sabtu, 3 September 2016

ADUN DAP Berbohong, Si Bapa Kutip Wang Rasuah Dengan Pengetahuannya..

 

 
lim3


 Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP Sungai Pinang YB Lim Siew Khim dilaporkan berbohong apabila mendakwa beliau tidak mengetahui aktiviti bapanya, Lim Keat Seong terlibat dalam aktiviti mengutip wang rasuah daripada orang ramai sebagai pertukaran untuk mendapatkan unit rumah mampu milik di Pulau Pinang.


Sebaliknya, semua aktiviti bapanya berkaitan kutipan ‘duit kopi’ itu diketahui oleh Siew Khim yang juga Ketua Wanita DAP Pulau Pinang, dedah Penang Kini.

LIHAT VIDEO DI SINI

Dalam pendedahan bahagian kedua Penang Kini melaporkan ketika rakaman dibuat pada 26 Jun 2015, seorang perantara si mangsa telah meminta nombor telefon YB Siew Khim untuk dihubungi.

“Pada malam itu sekitar jam 8.35, dia (orang perantaraan si mangsa) telah telefon YB Lim Siew Khim selama 7 minit 53 saat.

“Pukul 9:08 malam orang perantaraan si mangsa Whatsapp kepada kawannya tentang apa yang telah berlaku (berkenaan perbualan dengan YB Lim Siew KHim).,”dedah Penang Kini.

Penang Kini turut menterjemahkan kandungan Whatsapp di antara perantaraan si mangsa dengan kawannya berkenaan isi kandungan perbualannya dengan YB Lim Sie Khim yang berbunyi;

“Saya tadi telah telefon YB Lim. Saya beri dia tempoh satu hari untuk dia (YB Sie Khim) beri jawapan kepada saya. Bahawa sama ada bapa dia (Keat Seong) mahu keluar wang untuk bincang bagaimana (mahu) memulangkan (semula) wang si mangsa (yang telah membayar kepadanya)

“Kalau dia (Keat Seong) tak tipu orang, tak mungkin ramai orang datang mengadu bahawa kena tipu dengan dia (bapa YB Lim).”

Dedah Penang Kini lagi, pada malam yang sama, adik angkat YB Sie Khim iaitu Ong Hock Hin atau Ah Hin telah menelefon perantaraan si mangsa sekitar jam 10 hingga 11 malam.

“Mengikut perantaraan si mangsa, Ah Hin kata kakaknya (YB Sie Khim) yang suruh dia hubunginya untuk mengatur masa perbincangan antara kedua pihak,”dedah Penang Kini yang turut memaparkan gambar Ah Hin juga turut hadir dalam perbincangan semasa rakaman video yang tersebar itu.

LIHAT VIDEO DI SINI

ah hin-yblim

Tiada ulasan: