Penyokong Ketua Umum PKR,  Datuk Seri Anwar Ibrahim cuba merempuh halangan polis, pagi ini namun keadaan semakin terkawal dan reda. - Foto Sinar Harian oleh NIZAM ZAIN Penyokong Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim cuba merempuh halangan polis, pagi ini namun keadaan semakin terkawal dan reda. - Foto Sinar Harian oleh NIZAM ZAIN
 
 
PUTRAJAYA - Suasana di pekarangan Istana Kehakiman di sini sedikit kecoh apabila penyokong Ketua Umum PKR,  Datuk Seri Anwar Ibrahim cuba merempuh halangan polis, pagi ini.

Mereka yang mula bergerak dari Masjid Besi jam 8.30 pagi tadi dan berarak menuju ke lokasi perbicaraan Anwar itu sambil melaungkan 'bebaskan Anwar' dan 'reformasi' cuba menimbulkan suasana tegang.

Bagaimanapun pihak polis dengan kerjasama petugas AMK berjaya mengawal keadaan dengan membuat 'tembok manusia' untuk mengelakkan mereka menembusi halangan itu.

Sungguhpun agak kecoh namun keadaan semakin terkawal dan reda apabila beberapa pemimpin PR yang hadir mula memberi ucapan semangat kepada penyokong yang hadir pada hari ini.

Hari ini masuk hari kedua sesi pendengaran rayuan terakhir Anwar terhadap sabitan dan hukuman penjara lima tahun bagi kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.