Khamis, 5 Julai 2012

Wan Azizah : BN Pengecut Amal Politik Bunuh Karektor





SHAH ALAM  : Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail meluahkan rasa kesal atas tindakan politik tidak bermaruah secara berterusan yang diamalkan oleh BN.

Tegas Dr Wan Azizah, episod terbaru serangan politik ke atas Adun Kota Laksamana, Melaka, Betty Chew Gek Cheng menunjukkan corak jelas pembunuhan watak yang berterusan terhadap musuh-musuh politik BN.

Ia menunjukkan bahawa pemimpin BN sepenuhnya bankrap idea dan tidak berupaya untuk menawarkan agenda dasar yang baik kepada rakyat Malaysia.

“Serangan terhadap Betty Chew adalah perbuatan pengecut yang bertujuan untuk mengaibkan seorang wanita dan keluarganya.

“Saya berdoa untuk dia (Betty) kekal kukuh dan terus berdiri teguh di tengah serangan yang tidak beretika dan tidak bertanggungjawab,” jelas Dr Wan Azizah dalam satu kenyataan.

Beliau merayu kepada semua ahli-ahli politik untuk tetap menjunjung dan menghormati maruah wanita.
Oleh itu, dia juga membuat seruan kepada wanita pemimpin dari BN untuk menyuarakan dalam mempertahankan ruang politik yang bersih dan sihat untuk wanita.

“Semua kita, tanpa mengira fahaman politik kita mesti mengambil pendirian yang kukuh, kita mesti ia perlu dihentikan serta-merta kepada budaya politik kotor ini,” tegas beliau.

Sebelum ini, Pengerusi MCA Melaka, Gan Tian Loo dalam Sidang Dewan Undangan Negeri Melaka membuat dakwaan palsu mengenai skandal moral terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang,Lim Guan Eng dan isterinya (Betty Chew).

Gan bagaimanapun enggan mengulangi dakwaan itu diluar dewan.

Tiada ulasan: