Khamis, 12 Julai 2012

DAP90: Transformasi bodoh ke berlagak cerdik

Abdul Aziz Mustafa,
KUALA LUMPUR: Program transformasi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hanya sekadar berjaya mentransformasikan orang bodoh berlagak cerdik, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar (gambar).

Merujuk kepada tindakan dua orang yang mendakwa sebagai professor yang mengulas berita bohong Utusan Malaysia kononnya DAP akan bertanding 90 kerusi dalam pilihan raya umum akan datang, beliau berkata, selain dari mentransformasi orang bodoh sehingga boleh berlagak seolah-olah cerdik, tidak ada apa-apa yang boleh dibanggakan dari apa yang didakwa sebagai program-program transformasi Najib.

"Kalau kita baca blog Datuk (Mohd) Ariff Sabri (Abdul Aziz) umpamanya (sakmongkol.blogspot.com), kita akan dapat membaca begitu banyak hujah yang kukuh bahawa tidak ada apa-apa yang boleh dibanggakan dalam apa yang didakwa sebagai program-program transformasi Najib.

"Sebab itu saya kata satu-satunya kejayaan program-program transformasi Najib itu ialah mentransformasi orang bodoh sehingga boleh berlagak seolah-olah cerdik," kata Mahfuz.

Menceritakan lebih lanjut apa yang dimaksudkannya itu, beliau memberitahu, pada malam selepas Utusan menyiarkan berita tersebut, sebuah stesen televisyen menyiarkan ulasan dan komen dua orang yang mendakwa diri mereka professor dan mewakili Majlis Professor Negara.

"Kedua-dua mereka beria-ia dan bersungguh-sungguh mengulas berita bohong itu untuk menunjukkan kepada rakyat betapa tidak ada akalnya mereka sehingga sanggup berhempas pulas memerah otak untuk memutar-mutar cerita bagi untuk memanjang-manjangkan berita politik najis itu.

"Saya yakin, orang yang ada akal tentu malu habis-habisan untuk memanjang-manjangkan berita seperti itu," kata Mahfuz.

Beliau menyifatkan dua orang yang mendakwa diri mereka sebagai professor itu lebih kurang dengan pelajar-pelajar buta huruf dalam kelas Cikgu Ros anak Pendekar Mustar dalam filem Pendekar Bujang Lapok.

Mahfuz juga tertanya-tanya, di manakah keimanan mereka sebagai seorang Islam apabila sanggup memanjang-manjangkan berita bohong seperti.

Bubar Majlis Profesor

Mengenai dakwaan bahawa mereka mewakili Majlis Professor Negara, Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata, majlis tersebut mesti dibubarkan.

"Sebelum ini ada seseorang yang juga mengaku mewakili majlis itu mendakwa bahawa negara ini tidak pernah dijajah.

"Terbaru, dua orang itu mempamerkan kebodohan mereka kepada seluruh negara mengulas berita bohong.

"Bubarkanlah sahaja Majlis Professor Negara itu kerana ia memalukan ahli-ahli akademik dan institusi pendidikan negara," tegas Mahfuz.

Tiada ulasan: