Jumaat, 20 Januari 2012

| Pakar `Moti-Basi' Meroyan - Hati Yang Busuk Terserlah

Oleh WFAUZDIN NS


hassan ali PAKAR `Moti Basi' Hassan Ali tidak habis-habis meroyan lagi di media pencacai. Kita tidak sabar-sabar mahu melihat Pakar `Moti Basi' ini mengelilingi dunia dengan `Road Show'nya ala `Road-Show' Anwar Ibrahim sewaktu mantan TPM tersebut dipecat dari parti dan kerajaan.

Adakah Pakar `Moti Basi' yang kini popular dengan gelaran `Pelesit' bukan `Parasit' ini boleh menyamai `Road-Show' Anwar Ibrahim?

Hakikatnya, Hassan Ali lebih beruntung kerana beliau berpeluang `Road Show' melalui media pencacai seperti TV 3 suku, berbeza dengan Anwar dahulu. Setakat ini, tiada satu pun hujah dari Pakar `Moti Basi' ini melambangkan PHd beliau yang kelazimannya penuh fakta dan boleh diterima oleh golongan bijak pandai. Sehingga kini, usahkan golongan cendiakawan, golongan orang-orang tua yang tidak tahu membaca pun mentertawakan Hassan Ali. Siapa kata semua yang memiliki PHd itu cerdik? Buktinya, lihat lah Hassan Ali.

Mulanya bersikap ego, mahu tunjuk bijak lebih bijak dari Tuan Guru Presiden PAS dan Tuan Guru Nik Aziz, Mursyidul Am PAS apabila si hidung kembang ini mempertikaikan konsep Negara Berkebajikan PAS. Akhirnya, setelah di `brain wash', beliau memohon maaf dan mengakui secara tidak langsung kedunguannya itu. Tetapi, bila hati sudah busuk, beliau tidak serik selagi tidak boleh menjahanamkan PAS. Beliau berbunyi lagi dengan suara `terjerit-jerit dan mencerit' bagai anjing tersepit memperkatakan keburukan Anwar pula melalui media musuh Pakatan Rakyat. Sakitnya hati beliau terhadap Anwar tidak terkira mengalahkan bencinya Najib Altantuya kepada Anwar. Najib pun tidak melarang orang ramai hadir menyokong Anwar di mahkamah bahkan membenarkan mereka berhimpun secara aman, tetapi Hassan Ali dengan ego, bongkak dan sombongnya mengajak orang ramai agar tidak hadir ke mahkamah pada 09 Jan yang lalu.

Egonya Hassan Ali ini sehingga beliau masih bertanya tentang kedudukannya di dalam Exco Kerajaan Negeri Selangor, sedangkan beliau sedar dan tahu bahkan tidak mahu merayu apabila beliau `dicampakkan' dari PAS. Ertinya apa? ertinya beliau masih sayang dan cinta kepada `kemewahan' kerusi Exco. Maka, berkatalah Pakar `Moti Basi' ini bahawa beliau seorang pejuang Islam tulin yang sanggup meninggalkan kerusi Exco yang berharga itu, demi Islam, kononnya. Hey, Hassan, kamu tidak meninggalkan kerusi Exco lah. Kamu dipecat dari PAS dan kerusi itu ditarik dari kamu, sedar atau tidak? Pengorbanan apa kejadahnya?

Seribu syukur atas nikmat Allah mencabutkan jasad Hassan Ali dari PAS. Jika tidak, boleh dibayangkan `Pelesit' ini akan bermaharalela dan merosakkan perjuangan PAS dari dalam. Orang yang hasad dengki, ego, bongkak lagi jahil tidak boleh bersama PAS, seadanya./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: