Isnin, 29 Ogos 2011

Lanjutan bil elektrik TNB tinggi Gila Babi

Oleh: rozmal


"Lanjutan artikel saya sebelum ini berkenaan isu bil elektrik TNB yang mengGila Babi tinggi sekarang ini ketika semua harga barangan naik. Kini di Laman Web Aduan Rakyat ada yang mengadu sebelum ini bil elektriknya ialah RM70, kini bil elektriknya mencapai sehingga RM300 sebulan.

Menteri apa kisah, dia suruh sajalah kita rakyat buat aduan di TNB, macam bola jadinya kita.

Apa kan daya kita ni rakyat umpama mentimun, terima sajalah apa sekali kadar bil elektrik, tak nak bayar gunalah pelita atau lilin.

Artikel Bil elektrik kini Gila Babi di http://waghih.blogspot.com

BIL ELEKTRIK TNB TERLALU TINGGI
Aduan Rakyat , 27 Ogos 2011

Saya ingin membuat aduan mengenai kenaikan bil elektrik saya yang bagi saya adalah merupakan penipuan terancang. Saya tidak berpuas hati kerana bil elektik kami kebiasaannya di bawah paras RM70. Apabila TNB melaksanakan kadar tarif baru dan bacaan meter pos. Bil elektrik kami melambong sehingga RM300.

Kenaikan seperti ini tidak munasabah langsung kerana tiada peralatan elektrik baru yang dibeli dalam tempoh 3 bulan ini. Tiada pertambahan penghuni rumah malah kami mengurangkan penggunaan aircond dari 7 jam sehari kepada hanya 4 jam sehari.

Kami juga telah membuat aduan kepada TNB Sungai Petani malah telah menukar meter kepada meter baru.

Bapa kami sudah pencen dan perkara seperti ini sememangnya membebankan beliau yang merupakan pesara bomba. Diharapkan pihak aduan rakyat dapat membantu kami dalam menyelesaikan hal ini.

By: NORFAIZAL

Sumber : http://www.aduanrakyat.com.my/bil-elektrik-tnb-terlalu-tinggi

"

Tiada ulasan: