Isnin, 20 Jun 2011

32 pertubuhan Perlis bantah demo 9 Julai

MALAYSIA KINI


Sebanyak 32 pertubuhan kebajikan di Perlis membantah hasrat sekumpulan pengacau untuk menganjurkan perhimpunan haram di Kuala Lumpur pada 9 Julai ini.

Yang Dipertua Majlis Kebajikan Masyarakat Perlis, Mansor Jusoh berkata, perhimpunan itu boleh menggugat keharmonian negara, lapor Bernama.

Bercakap kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan 32 pertubuhan yang bergabung dengan Majlis Kebajikan Masyarakat Perlis itu, beliau meminta Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengambil tindakan tegas terhadap penganjur perhimpunan haram itu.

Mansor, yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan Masyarakat dan Pembangunan Wanita Perlis berkata, kesemua pertubuhan itu akan membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Agensi berita nasional juga melaporkanm Persatuan Alumni Gerakan Belia 4B Perlis hari ini membuat laporan di balai polis Kangar membantah perhimpunan haram itu.

Ketua Polis Perlis Datuk Tajudin Md Isa berkata, sehingga kini lebih 50 laporan serupa telah dibuat oleh pelbagai pertubuhan dan individu di Perlis.

Tiada ulasan: