Ahad, 16 Januari 2011

Pelan 100 hari: AMK ulangi cabaran debat

Hazlan Zakaria

Angkatan Muda Keadilan (AMK) mengulangi cabarannyakepada Pemuda Umno untuk berdebat mengenai Pelan 100 hari Pakatan Rakyat.

"Sampai sekarang surat kami belum berjawab. Jika mereka tidak jawab, kita andaikan tidak ada seorang pun dalam Umno yang berani berdebat dengan kami mengenai perkara ini.

NONE"Kami telah menghantar surat rasmi dan kami mengharapkan mereka membalasnya secara rasmi, bukan melalui Twitter," kata ketua AMK, Shamsul Iskandar Md Akin (kanan) hari ini.

Ditanya mengenai keputusan parti itu menawarkan pengarah strateginya, Rafizi Ramli untuk berdebat dengan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yang sebelum ini mencabar ketua umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim berdebat dengannya, Shamsul berkata:

"Kami menghormati keputusan parti memilih Rafizi Ramli berdebat dengan Khairy, tetapi ini perkara antara sayap Pemuda kedua-dua parti.

"Kami menghantar surat sehari sebelum Umno membuat cabaran tersebut. Jadi mereka perlu jawab terlebih dahulu... Jadi, kita boleh putuskan siapa yang akan berdebat dengan siapa."

Tiada ulasan: