Sabtu, 15 Januari 2011

Cuaca buruk paksa Najib batal lawatan ke Bakun

THE MALAYSIAN INSIDER

KUALA LUMPUR — Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terpaksa membatalkan lawatan kerja ke Empangan Bakun berikutan cuaca buruk yang tidak membolehkan helikopter beliau naiki mendarat.

“(Najib) terpaksa membatalkan lawatan kerja ke Empangan Bakun di Sarawak berikutan cuaca buruk yang tidak membenarkan helikopter mendarat,” kata mesej akaun Twitter Pejabat Perdana Menteri sebentar tadi. Najib tiba di Bintulu malam tadi dan sepatutnya melawat projek empangan hidroelektrik Bakun bernilai RM7.3 bilion di Belaga hari ini.

Perdana Menteri (gambar) dijadual menghadiri taklimat mengenai impak sosioekonomi projek terhadap masyarakat tempatan oleh pemaju projek, Sarawak Hidro Sdn Bhd, sebelum ke Sekolah Menengah Kebangsaan Belaga untuk melancarkan Klinik Kesihatan 1 Malaysia dan projek Jiwa Murni.

Najib kemudian dijadual menghadiri majlis “Pemimpin Bersama Rakyat” di Rumah Belor, Sungai Asap dan sebelah malamnya menghadiri majlis meraikan perkahwinan Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud hari ini.

Esok, Najib dijadual merasmikan Konvensyen Parti Rakyat Bersatu Sarawak di Pusat Konvensyen Borneo Kuching sebelum merasmikan bangunan baru Sekolah Jenis Kebangsaan Chung Hua, Sungai Tapang Hilir

Tiada ulasan: