Selasa, 10 Mei 2016

Seolah-olah wujud dua UMNO sekarang

 
 
Mukhriz mendakwa keutamaan sekarang ialah mempertahankan Presiden UMNO tidak kira beliau betul atau salah.


mukhriz-umn


PETALING JAYA: Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir tampil menjelaskan desas-desus berhubung kemunculan Team A dan Team B dalam UMNO.

Beliau mendakwa kini seolah-olah wujud dua UMNO, tetapi ia bukannya Team A dan Team B.

“Tapi UMNO (Datuk Seri) Najib (Razak) dengan UMNO perjuangan, iaitu UMNO asal yang perjuangkan alif ba ta. Itu semua dah ditinggalkan. Tidak diberi keutamaan lagi dah.

“Yang sekarang ini yang jadi keutamaan ialah pertahankan Presiden Parti tak kira apa. Dia buat salah pun tak apa. Tuduh orang lain semua bersekongkol dengan pembangkang untuk menghalalkan kemungkaran yang berlaku oleh kepimpinan dalam parti.

“Dilema orang Melayu UMNO ini ialah dia sayang pada parti, dia jentera parti tapi macam mana kalau dia buat kerja untuk menangkan parti dan yang dapat nama ni ialah Datuk Seri Najib walhal mereka-mereka ini pejuang yang setia dan ikhlas kepada parti ini tidak menyokong dia sebagai Presiden,” katanya dalam rakaman video yang dimuat naik ke blog Mukhriz Mahathir FC.

Sehubungan itu, ADUN Ayer Hitam itu berharap Deklarasi Rakyat boleh menyelesaikan dilema yang dihadapi ahli UMNO itu.

“Saya harap dengan Deklarasi Rakyat masalah itu boleh diselesaikan bila kita tuntut supaya dia berundur sebagai Presiden UMNO,” katanya.

Sebelum ini, Malaysiakini melaporkan Mukhriz kembali menggunakan gelaran Team B dalam tweetnya yang mengimbau kembali perpecahan UMNO sekitar 1987.

Team B wujud bagi mewakili kumpulan lantang bersuara dalam UMNO, membabitkan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Tiada ulasan: