Selasa, 6 September 2016

Takiyuddin sedia tunggu Husam di Kota Bharu

Shakira Buang


LIHAT VIDEO DI SINI


Anggota parlimen Kota Bharu Datuk Takiyuddin Hassan sedia berdepan dengan bekas naib presiden PAS Datuk Husam Musa dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14 akan datang.

Bagaimanapun, Takiyuddin berkata semua keputusan itu terpulang kepada jawatankuasa tertinggi parti itu.
“Kalau diberi tanggungjawab kita akan laksanakannya dan saya serahkan semuanya kepada parti.

“Jika parti suruh saya bertanding saya bertanding di mana sahaja. Kalah atau menang bukan alasan,” kata Takiyuddin.

Takiyuddin berkata demikian ketika ditemui selepas wacana berkaitan pindaan Akta Mahkamah Syariah di Shah Alam semalam.

Pemangku Yang Dipertua PAS Kota Bharu Dr Rosli Allani Abdul Kadir Sabtu lalu mengakui PAS sedia berdepan siapa sahaja pada PRU14 termasuk Husam Musa yang baru menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH) pada 31 Ogos lalu.

Menurut Rosli yang dipetik Sinar Harian, beliau mengalu-alukan sekiranya benar khabar angin mendakwa Husam akan bertanding di parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) di Kota Bharu.

“Saya yakin dengan keupayaan Setiausaha Agung, Datuk Takiyuddin Hassan akan dapat menandingi aura yang ada pada Datuk Husam.

“Malah saya akan mencadangkan agar Datuk Takiyuddin yang mengenali Datuk Husam sejak zaman universiti itu bertanding di mana sahaja ahli Amanah itu dicalonkan,” kata Rosli.

Selepas menyertai parti AMANAH secara rasmi minggu lalu, Husam melahirkan keyakinannya parti serpihan PAS itu mampu “menyelamatkan” Kelantan pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Katanya, AMANAH mampu mentadbir kerajaan negeri itu walaupun berdepan dengan pertandingan tiga penjuru.

Tiada ulasan: