Isnin, 9 Mei 2016

PKR jangka PRK Sg Besar sebelum atau semasa bulan Ramadan

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali menjangkakan pilihan raya kecil (PRK) Sungai Besar akan diadakan sebelum atau semasa bulan Ramadan.
 
Namun terpulang kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam menentukan tarikh tersebut kerana tempoh PRK perlu diadakan dalam masa 60 hari selepas diumumkan kosong.
 
"Mereka (SPR) perlu mengadakan pilihan raya dalam tempoh 60 hari. 60 hari dijangka pada hari kedua atau ke tiga hari raya.
 
"Saya tidak rasa mereka akan adakan pilihan raya pada hari raya. Berkemungkinan pada semasa atau sebelum bulan puasa," katanya ketika ditemui media selepas perhimpunan bulanan jabatan kerajaan negeri di Dewan Jubli Perak Bangunan Sultan Aziz Shah pagi ini.
 
Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Noriah Kasnon meninggal dunia dalam satu nahas helikopter di Sarawak Khamis lalu.
 
Tragedi malang itu turut mengorbankan anggota Parlimen Kuala Kangsar Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar dan empat yang lain.
 
Berikutan itu, dua pilihan raya kecil akan diadakan bagi mengisi kekosongan dua kerusi berkenaan.
 
Sementara itu, mengulas ketetapan Pakatan Harapan untuk meletakkan calon di kerusi berkenaan Azmin berkata perkara itu akan dibincangkan.
 
"Kita akan bincang," katanya ringkas kepada pemberita.
 
 

Tiada ulasan: