Rabu, 11 Mei 2016

Pertemuan Vida - Rayani Air Sedang Diatur - Sumber

Oleh: IWAN SHU-ASWAD SHUAIB
 
 
Vida.
 
 
PETALING JAYA: Wakil pengasas syarikat produk kecantikan dan kesihatan, Vida Beauty Sdn Bhd, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman telah menghubungi Rayani Air pada Selasa untuk menyampaikan hasrat membeli saham syarikat penerbangan itu, demikian menurut sumber.

Menurut sumber dalaman Rayani Air kepada mStar Online pada Rabu, setakat ini, hasrat Hazmiza yang lebih dikenali sebagai Dr Vida hanya dinyatakan menerusi perbualan telefon masih di peringkat perbincangan awal.

“Wakil Vida ada menghubungi kami semalam (Selasa). Mereka bertanyakan sama ada Rayani Air masih memerlukan penyumbang dana.

“Mereka ada menyuarakan minat untuk membeli saham. Tetapi ia masih di peringkat awal perbincangan, belum ada kata putus,” katanya.

Pada Rabu, dilaporkan usahawan tersebut sedang mengintai peluang untuk membeli saham syarikat penerbangan patuh syariah pertama Malaysia itu.

Tambah sumber itu, pertemuan dijangka diadakan minggu ini antara Rayani Air dan wakil Vida berhubung hasrat berkenaan.

“Kita tunggu pihak Vida untuk menetapkan pertemuan. Kita jangkakan minggu ini, tetapi semuanya bergantung kepada mereka,” katanya.

Sumber itu bagaimanapun menegaskan masih terlalu awal untuk membincangkan perkara lanjut kerana pertemuan bersama pihak Vida masih belum dibuat.

“Ada banyak perkara yang perlu diteliti. Di pihak kami, sudah tentu perlu melihat tawaran Vida dan apakah pelan perniagaannya,” katanya.

mStar Online sebelum ini melaporkan pemilik Rayani Air, Ravi Alagendrran sedia melepaskan pegangan saham kepada pelabur baharu bagi menyelamatkan syarikat penerbangan itu.

Pada 11 April lalu, Jabatan Penerbangan Awam (DCA) mengeluarkan arahan penggantungan sementara Sijil Operator Udara Rayani Air selama tiga bulan.

Tiada ulasan: