Selasa, 17 Mei 2016

Pas pasti letak calon, Hadi alukan penyertaan PH di PRK Sungai Besar

BERNAMA
 
 
PRK Sungai Besar bakal berlansung 18 Jun depanPRK Sungai Besar bakal berlansung 18 Jun depan


PAS bersikap terbuka terhadap cabaran daripada parti pembangkang lain yang mahu meletakkan calon pada pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar, Selangor pada 18 Jun depan.

Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata PAS telah membuat keputusan untuk meletakkan calon di kawasan berkenaan.

"Kita telah buat kenyataan untuk bertanding, parti lain terserah.

"PAS tak rugi apa-apa, kalau menang kita untung ... parti lain boleh mengadu nasib," katanya ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen semalam.

Dato Seri Abdul Hadi AwangDato Seri Abdul Hadi AwangBeliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang dilaporkan berkata Pakatan Harapan akan membincangkan sama ada mana-mana parti sekutunya akan bertanding pada PRK Sungai Besar. Pakatan Harapan dianggotai DAP-PKR-Parti Amanah Negara.

Hadi berkata calon PAS bagi PRK tersebut telah dipersetujui Majlis Syura dan akan diumum dalam masa terdekat.

PRK Parlimen Sungai Besar diadakan berikutan penyandangnya yang juga Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Noriah Kasnon terkorban dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak pada 5 Mei lalu.

Turut terkorban dalam nahas itu ialah Anggota Parlimen Kuala Kangsar, Perak Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad.

Jumaat lepas, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan PRK Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar diadakan serentak pada 18 Jun ini manakala penamaan calonnya pada 5 Jun.

Tiada ulasan: