Jumaat, 22 Januari 2016

Parah ditembak dari jarak dekat di hadapan rumah

Parah ditembak dari jarak dekat di hadapan rumah


PONTIAN - Seorang lelaki cedera parah akibat ditembak dari jarak dekat di hadapan rumahnya di Taman Teratai, Pekan Nanas, di sini, awal pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Pontian, Suprintendan Zakaria Abdul Rahman berkata ‎mangsa yang berusia 51 tahun itu,  mengalami kecederaan di bahagian dada dan lengan kiri akibat terkena tiga das tembakan yang dilepaskan.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, mangsa baru sahaja tiba di rumahnya selepas pulang minum bersama rakan-rakannya di Jalan Kampung Sawah.

Sebaik tiba di rumah, mangsa didatangi seorang lelaki memakai t-shirt putih dan seluar gelap dan bertindak melepaskan tiga das tembakan dari jarak lebih kurang tiga meter dari mangsa.

"Mangsa terus melarikan diri ke rumah abangnya yang terletak di belakang rumah mangsa untuk meminta bantuan.

"Dalam  masa yg sama  penyerang tersebut juga melarikan diri. Mangsa memberitahu tidak mendengar sebarang bunyi kenderaan ketika atau selepas kejadian berlaku,"katanya.

Mangsa dihantar ke Hospital Pontian oleh abangnya sebelum  menerima rawatan lanjut di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru

‎Zakaria berkata, siasatan awal yang dilakukan polis menemui 1 slug dipercayai dari pistol jenis Revolver ‎di tempat kejadian, selain terdapat kesan tergores pada tiang batu pagar rumah mangsa.

"Tiada kamera litar tertutup (CCTV) disekitar tempat kejadian. Pihak polis tidak menolak kemungkinan kejadian itu adalah akibat dendam,"katanya.

Tiada ulasan: