Jumaat, 1 Januari 2016

Ahmad Maslan lagi layak ganti Najib – Anina

 
Sindiran itu dibuat berikutan kelemahan dan cara Najib menyelesaikan beberapa masalah termasuk isu 1MDB


anina_Ahmad-Maslan_600


PETALING JAYA: Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Ahmad Maslan dilihat sesuai menjadi Perdana Menteri daripada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sindiran itu dibuat oleh Bekas Ahli UMNO, Anina Saadudin berikutan kegagalan pentadbiran Najib dalam menyelesaikan beberapa masalah negara.

Katanya, kerana kelemahan Najib mentadbir negara maka dirasakan jawatan itu lebih baik diserahkan kepada Ahmad Maslan.

“Sekiranya Najib cuba menyelesaikan masalah kewangan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dengan menjual segala harta syarikat yang diperolehi secara ehsan dan mudah dari usaha pentadbiran negara yang terdahulu atau tanah-tanah kerajaan, saya berpendapat Ahmad Maslan juga layak menjadi Perdana Menteri.

“Kemungkinan besar Ahmad Maslan akan lebih berjaya berbanding Najib kerana isterinya bukan Rosmah Mansor,” katanya dalam kenyataan dibuat pada Jumaat.

Mengulas lanjut, Anina mendakwa masalah yang wujud dalam negara ini adalah berpunca daripada Najib sendiri.

Katanya, satu-satunya jalan untuk menyelesaikan masalah dalam negara ini adalah dengan Najib meletakkan jawatannya.

“Berapa banyak penipuan lagi yang DS Najib nak lakukan? Penipuan demi penipuan ini tidak akan sedikitpun membawa negara ke arah lebih baik. Sampai kiamat pun DS Najib akan terus menipu.

“DS Najib adalah akar segala masalah. Akar yang mati tidak akan menghasilkan pucuk-pucuk atau ranting-ranting baru malah semua nya akan turut mati.

“Percayalah, DS Najib tidak akan dapat menyelesaikan sebarang masalah yang diciptanya kerana dirinya sendiri tidak tahu apa yang sedang dilakukannya. Dia hanya mengikut arus umpama layang-layang terputus talinya,” katanya.

Tiada ulasan: