Khamis, 13 September 2012

Hutang Talam: Wakil MB S'gor berdepan Chua Jr malam ini


MALAYSIA KINI


 
Empat wakil Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan berdepan dengan anggota jawatankuasa pusat MCA,  Chua Tee Yong dalam satu majlis debat anjuran MCA di Bandar Tun Razak malam ini.

Khalid telah melantik mereka sebagai jurucakap beliau dalam semua perkara berkaitan dengan langkah penstrukturan semula Talam Corp Bhd, yang didakwa oleh Chua sebagai satu skandal besar.

Mereka adalah Ahli Parlimen Tony Pua (Petaling Jaya Utara), William Leong (Selayang), Zulkefly Ahmad (Kuala Selangor) dan setiausaha politik Khalid, Faekah Husin.

NONEPihak Chua telah menulis kepada Abdul Khalid pada 4 September untuk mencabarnya untuk menyertai perbahasan tersebut. Abdul Khalid belum menjawabnya.

Menurut Pua, beliau dan tiga rakan sepasukannya memenuhi tugas mereka sebagai wakil Khalid untuk hadir di majlis itu malam ini.

"Jika mereka tidak terima, maka ia membuktikan Chua hanya cuba mempolitikkan isu ini. Dia harus menerima kami kerana kami dilantik oleh Khalid," katanya.

Pua berkata memandangkan keputusan untuk menyertai debat itu dibuat pada saat-saat akhir, maka pasukannya tidak akan meminta penyokong mereka hadir.

"Kami tidak pergi ke sana untuk menimbulkan masalah. Tujuan kami adalah untuk membincangkan isu Talam. Kami sudah lama bersedia untuk ini," katanya.

Majlis tersebut akan berlangsung di Pusat Belia Antarabangsa pada pukul 8 malam.

Usaha untuk menghubungi ketua MCA bahagian Bandar Tun Razak, Chiew Lian Keng, penganjur acara itu, bagi mendapat komennya tidak dijawab

Tiada ulasan: