MALAYSIA KINI
Berkuatkuasa
15 Julai lalu, semua pemegang Lesen Mesin Cetak dan Permit Penerbitan
sedia ada tidak perlu memperbaharuinya secara tahunan.
Timbalan Ketua Setiausaha (Keselamatan), Kementerian Dalam Negeri Datuk Alwi Ibrahim berkata lesen dan permit sedia ada yang tamat tempoh selepas tarikh itu akan kekal sah sehingga dibatalkan oleh kerajaan.
Bagaimanapun bagi lesen dan permit yang tamat tempoh sebelum 15 Julai, ia perlu diperbaharui, katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Permohonan baru bagi kedua-dua kategori pula adalah kekal.
Beliau berkata pemegang Lesen Mesin Cetak dan Permit Penerbitan hendaklah memaklumkan kepada kementerian itu jika mereka berhasrat melakukan pertukaran maklumat dalam Lesen Mesin Cetak dan Permit Penerbitan masing-masing.
Langkah pemansuhan pembaharuan tahunan Lesen Mesin Cetak dan Permit Penerbitan adalah selaras dengan pindaan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan (Pindaan) 2012, katanya.- Bernama
Timbalan Ketua Setiausaha (Keselamatan), Kementerian Dalam Negeri Datuk Alwi Ibrahim berkata lesen dan permit sedia ada yang tamat tempoh selepas tarikh itu akan kekal sah sehingga dibatalkan oleh kerajaan.
Bagaimanapun bagi lesen dan permit yang tamat tempoh sebelum 15 Julai, ia perlu diperbaharui, katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Permohonan baru bagi kedua-dua kategori pula adalah kekal.
Beliau berkata pemegang Lesen Mesin Cetak dan Permit Penerbitan hendaklah memaklumkan kepada kementerian itu jika mereka berhasrat melakukan pertukaran maklumat dalam Lesen Mesin Cetak dan Permit Penerbitan masing-masing.
Langkah pemansuhan pembaharuan tahunan Lesen Mesin Cetak dan Permit Penerbitan adalah selaras dengan pindaan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan (Pindaan) 2012, katanya.- Bernama
Tiada ulasan:
Catat Ulasan