Selasa, 3 Julai 2012

5 warga Bangladesh rentung

NUR FARHANA ABDUL MANAN

5 warga Bangladesh rentung
Anggota forensik bomba melakukan siasatan di lokasi kebakaran di sebuah rumah teres dua tingkat di Puchong Perdana awal pagi tadi. - Foto Bernama
 
 
PUCHONG – “Hanya seminit sahaja saya dapat dengar jeritan rakan-rakan meminta tolong di bilik tingkat atas sebelum suara itu lenyap.” Demikian kata M D Rubel, 27, salah seorang daripada dua mangsa yang terselamat dalam kejadian kebakaran mengorbankan lima warga Bangladesh di Puchong Perdana, awal pagi tadi.

Rubel berkata, pada mulanya dia menyangka enam lagi penghuni rumah teres dua tingkat itu terselamat apabila jeritan meminta tolong tidak lagi kendengaran.

Bagaimanapun, hatinya luluh apabila mendapat tahu rakan serumah yang semuanya warga Bangladesh, Sarova Baboo, 27;, Ruman, 27;, Mohd Baser, 27; Mohd  Farouk, 24; Abdullah Al Farhad rentung akibat terperangkap dan gagal menyelamatkan diri.

Katanya, kejadian mula disedari apabila dia terasa bahang dan mendapati bekalan elektrik di dalam bilik tidurnya di tingkat bawah terputus.

Dalam kejadian itu, hanya dia dan seorang lagi rakan, Billal Hussein yang tidur di ruang tamu dapat menyelamatkan diri.

Tanpa menyangka kejadian buruk menimpa, Rubel mendakwa dia terus membuka pintu bilik dan terkejut mendapati api marak memenuhi ruang tamu.

Tiada ulasan: