Rabu, 19 Januari 2011

Yang hidup didahulukan, yang meninggal dilupakan

SELATAN ONLINE

TENANG : Pn Maimunah Hindun sebak menerima kunjungan ziarah daripada bakal calon Pas PRK Tenang, Puan Normala Sudirman dan rombongan sebagai penghormatan terakhir kepada suaminya Abd Latif Subri Mohd Din. Suaminya meninggal dunia awal pagi tadi akibat sakit jantung dan darah tinggi.

Allahyarham suaminya merupakan Setiausaha Kerja Cawangan Umno Felda Tenang.

Jenazahnya diletakkan di masjid Felda Tenang sementara sebelum dikebumikan. Pada masa yang sama, berdekatan dengan masjid tersebut, terdapat majlis ramah mesra Perdana Menteri Malaysia yang juga Pengerusi UMNO bersama warga Felda Tenang di mana turut dihadiri oleh Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman dan Pengerusi FELDA, Tan Sri Mohd Isa Samad.


Pada awalnya keluarga Allahyarham berharap Perdana Menteri akan melawat untuk kali terakhir Setiausaha UMNO Felda Tenang itu, namun menghampakan. Beliau tidak hadir pun untuk memberikan penghormatan kepada jenazah sedangkan padda hayatnya Allahyarham berkhidmat untuk Umno. Lebih menyedihkan lagi, imam yang sepatutnya bertugas turut pergi meraikan majlis lawatan Perdana Menteri tersebut.

Jenazah Allahyarham disempurnakan selepas Zohor oleh sukarelawan dan Unit Amal dari Pas termasuk membantu mengurus penggalian kubur. Allahyarham meninggalkan 4 orang anak dan seorang cucu./N05

Tiada ulasan: