Khamis, 20 Januari 2011

LZS lancar ‘Kaunter Bergerak’

SELANGOR KINI

SHAH ALAM – Dalam usaha memberikan perkhidmatan yang lebih berkesan kepada masyarakat, Lembaga Zakat Selangor (LZS) hari ini melancarkan sebuah Kaunter Bergerak, bertujuan membantu proses kutipan dan agihan zakat, khususnya di destinasi terpilih yang menajdi tumpuan ramai.

Pelancaran dilakukan oleh Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor, Dato’ Setia Mohamad Adzib Mohd Isa di sini hari ini.

Antara perkhidmatan disediakan di kaunter bergerak tersebut ialah penerangan dan pembayaran zakat serta permohonan bantuan zakat. Orang ramai yang ingin mendapatkan maklumat tentang lokasi kaunter bergerak ini bolehlah melayari portal LZS di www.e-zakat.com.my.

Sehingga kini, LZS memiliki 24 buah kaunter perkhidmatan zakat termasuk 23 buah kaunter tetap yang boleh dikunjungi untuk sebarang urusan mengenai zakat.

Dalam perkembangan lain, Ibu Pejabat LZS yang kini terletak di aras 9 dan 10, Menara Selatan, Bangunan Sultan Idris Shah, Shah Alam akan berpindah ke premis baharu yang mula beroperasi mulai 24 Januari ini.

Ibu Pejabat baharu LZS ini beralamat di 3-01-1, Presint ALAMi, Pusat Perdagangan Worldwide 2, Persiaran Akuatik, Seksyen 13, Shah Alam, berhampiran Pasaraya Besar Tesco Shah Alam.

Tiada ulasan: