Jumaat, 28 Januari 2011

Jangan tambah 'Pak Anguk' dalam DUN Johor

PASPB

PRK DUN Tenang : Kredibiliti Cikgu Mala Kukuh


LABIS .: Walaupun Umno-BN menggunakan pelbagai cara untuk merendahkan kredibiliti calon Pakatan Rakyat DUN Tenang Normala Sudirman, namun ianya tidak sedikitpun menjejaskan kepercayaan Pimpinan Pakatan Rakyat dan pengundi DUN Tenang terhadap beliau.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin Normala mampu membawa isu dan suara rakyat ke Dewan Undangan Negeri Johor.

Menurut beliau, menghantar seorang lagi calon BN hanya menambah golongan 'pak angguk' di DUN Johor dan tidak mampu menyuarakan kegusaran rakyat.

"Kita mahu dia bawa isu rakyat. Bukan kita mahu dia ke DUN setuju semua. Dah ramai dah wakil Umno di situ, cukuplah.

Yang tak payah belajar banyak. Nak jadi wakil rakyat Umno senang, cakap 'saya setuju'. Yang kita nak ialah yang boleh bawak bawak masalah. Masalah apa sekarang? harga barang," tegas Anwar.

"Jadi kalau tanya apa dia isu Cikgu Mala dalam PRK ini, jawab. Isu ekonomi, isu makan minum kita, isu pelajaran anak-anak. Isu hidup kita yang perlu diangkat Wakil Rakyat ni bukan wakil Menteri, bukan wakil Menteri besar. Tapi wakil rakyat. Kita guna istilah wakil rakyat begitu," katanya.

Anwar menyatakan demikian di hadapan pengundi dan warga Felda Chempelak Barat yang terletak kira-kira 12 kilometer dari Bandar Labis.

Walaupun dalam hujan lebat, penduduk di situ setia menanti kedatangan pemimpin Pakatan Rakyat seperti Anwar, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa,Timbalan Presiden PKR Azmin Ali dan ramai lagi.

Sentimen sama dikongsi oleh Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamarudin yang percaya dengan ketokohan dan semangat Normala untuk menjadi suara rakyat Tenang dan Felda Chempelak ini.

Beliau yang juga ahli Parlimen Ampang menegaskan bahawa wanita tidak harus dipandang rendah kerana mampu berjuang dan memberi khidmat terbaik kepada rakyat.

"Saya nak berdiri di sini nak membuktikan pada rakyat bahawa wakil rakyat wanita mampu membawa isu masyarakat dan rakyat ke dalam Dewan Parlimen, begitu juga Cikgu Mala mampu membawa isu rakyat Tenang ke DUN Johor," katanya.

Malah Zuraidah turut yakin bahawa Normala akan menggunakan pengalaman dan ketokohan beliau sehingga diiktiraf sebagai guru cemerlang oleh Kementerian Pelajaran untuk meningkatkan taraf pendidikan serta membanteras gejala sosial masyarakat di sini.

"Bayangkan Cikgu Mala masuk di DUN Johor bawa masalah pelajaran anak-anak kita? bagaimana prestasi dan pencapaian anak-anak di Tenang. Kalau lemah apalah sebabnya? Jadi dengan pengalaman dia, Cikgu Mala boleh membantu perbaiki sistem persekolahan, pendidikan dan sistem akhlak anak-anak kita di Negeri Johor ini," katanya.

Normala menghadapi calon BN dari Umno, Azahar Ibrahim kini sedang giat berkempen di seluruh pelusuk Tenang sebelum tempoh berkempen tamat esok dan proses pengundian adalah pada 30 Januari ini.

Tiada ulasan: