Rabu, 11 Mei 2016

KEADILAN tubuh jawatankuasa bedah siasat PRN Sarawak

KEADILAN DAILY

 

KUALA LUMPUR: KEADILAN akan menubuhkan satu jawatankuasa bagi menjalankan bedah siasat mengenai proses Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak.

Wawi lagiPresidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, penubuhan jawatankuasa itu untuk menambahbaik pengendalian proses pilihan raya dan harapan tinggi rakyat terhadap KEADILAN.

“Saya telah membentangkan perkara ini dalam Biro Politik yang bersidang semalam.

“Pasukan ini mendapat mandat sepenuhnya dari saya dan parti untuk menyiapkan laporan post mortem yang menilai pengendalian proses pilihan raya Sarawak secara terperinci serta menyeluruh,” katanya dalam kenyataan.

Menurut Wan Azizah, bekas Senator yang juga Ahli Biro Politik KEADILAN, Dr Syed Hussin Ali dilantik sebagai Pengerusi jawatankuasa tersebut.

Antara pimpinan kanan yang menganggotai jawatankuasa tersebut adalah Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama, Dr Muhammad Nur Manuty; Ahli Parlimen Selayang, William Leong; Pengerusi KEADILAN Sabah, Datuk Seri Lajim Ukin dan Datuk Saifuddin Abdullah.

Tambah Wan Azizah, dapatan penambahbaikan pengendalian proses pilihan raya akan dibentangkan secepat mungkin.

“Saranan menambahbaik lagi pengendalian proses pilihan raya akan dibentangkan kepada Biro Politik dan Majlis Pimpinan Pusat dalam tempoh selewatnya tiga minggu dari sekarang,” ujar beliau

Tiada ulasan: