Ahad, 10 Januari 2016

Nurul Izzah wanita ke 108 paling berpengaruh di dunia

THE MALAYSIAN INSIDER

Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar merupakan wanita ke 108 berpengaruh di dunia, menurut satu tinjauan di laman sesawang powerfulwomen.co. – Gambar fail The Malaysian Insider, 10 Januari, 2016.Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar merupakan wanita ke 108 berpengaruh di dunia, menurut satu tinjauan di laman sesawang powerfulwomen.co. – Gambar fail The Malaysian Insider.
 
 
Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar tercatat dalam senarai 108 wanita berpengaruh di dunia daripada 250 yang tersenarai, menurut tinjauan dibuat RichTopia menerusi laman sesawang powerfulwomen.co.

Kedudukan ahli Parlimen Lembah Pantai itu turut meletakkan bekas perdana menteri Thailand Yingluck Shinawatra di bawahnya pada kedudukan ke-171.

Bagaimanapun, kedudukan Nurul Izzah menurun daripada kedudukan ke-98 sebelum ini.

Sementara itu, Speaker Selangor Hannah Yeoh dari DAP turut berada dalam senarai itu pada kedudukan ke-177. Tempat pertama dalam senarai itu ialah calon Presiden Amerika Syarikat Hillary Clinton, diikuti pengacara Hollywood Oprah Winfrey dan penulis novel terkenal Harry Porter, J.K Rowling.

Senarai dinilai bukan sahaja berdasarkan  tahap pengaruh serta tingkah laku mereka, tetapi penglibatan dalam aktiviti media sosial iaitu Twitter, Facebook, Youtube, Linkedln dan Instagram.

Senarai itu juga diperolehi melalui sumber klout dan akan dikeluarkan setiap minggu berdasarkan undian menerusi data klout.


Tiada ulasan: