Selasa, 5 Januari 2016

BN Johor ‘copy and paste’ idea pemimpin DAP

2016-01-03 21.18.51
Roketkini.com


KUALA LUMPUR: BN Johor mengamal pendekatan menciplak idea pemimpin pembangkang khususnya dari DAP bagi memastikan kemajuan negeri dan kebajikan untuk rakyat berterusan.

“Ada yang mendakwa pembangkang akan rugi jika UMNO-BN ‘copy and paste’ idea kami. Namun, kami sedikit berbeza dalam hal ini,” kata Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong.

Katanya, sistem demokrasi yang benar-benar memanfaat rakyat apabila wujud persaingan idea antara pemerintah dan pembangkang dan menyifatkannya sebagai sumbangan DAP kepada kehidupan rakyat yang lebih selesa.

“Kami percaya akan sampai satu hari nanti, rakyat sedar DAP dan Pakatan Harapan adalah parti bervisi, memiliki idea dan polisi yang baik serta patut diberi peluang untuk mentadbir kerajaan,” katanya.

Sebagai contoh, beliau berkata gotong royong membersihkan kolam di Taman Merdeka di Kluang anjuran pejabat Parlimen Kluang dan DUN Mengkibol, mendorong Kerajaan Johor memberi tumpuan terhadap kebersihan taman itu.

“Kini, Taman Merdeka ‘hidup’ kembali dan manfaatnya sekali lagi dinikmati rakyat Kluang,” katanya sambil menambah taman rekreasi itu diabai sejak sekian lama.

Pada 2014, katanya, DAP Johor mencadangkan lorong belakang di Kluang dijadikan daya tarikan pelancong seperti di Melbourne sebelum Majlis Perbandaran Kluang kemudian menjadikan lorong itu sebagai lokasi flea market.

“Usaha berkenaan tidak mengcukupi untuk menjadikan Kluang sebagai tarikan pelancong tetapi contoh itu cukup untuk menunjukkan kerajaan terpaksa mengikuti idea bernas yang dibawa pembangkang,” katanya pada ceramah umum DAP Johor bertema ‘Hala tuju Politik 2016’ di Restoran Cincin, Kluang, 2 Januari lalu

Tiada ulasan: