Sabtu, 2 Januari 2016

Anggota TLDM disyaki cabul rakan sekerja

Oleh Noor Hidayah Tanzizi


Manjung: Anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) berusia 21 tahun ditahan kerana dipercayai mencabul rakan sekerjanya di bilik stor di Pangkalan TLDM, Lumut, Rabu lalu.

Difahamakn dalam kejadian 10 malam 30 Disember lalu, mangsa yang berusia 30-an sedang bertugas sebelum menyedari pintu bilik itu diketuk suspek yang mengatakan mahu berjumpa dengannya.

Timbalan Ketua Polis Daerah Manjung, Deputi Superintendan Chong Boon Khim berkata, ketika mangsa membuka pintu suspek bertindak menumbuk mangsa di kepala dan menolaknya sehingga terjatuh ke lantai.

"Suspek menindih badan mangsa dan mangsa cuba menjerit meminta tolong namun suspek menutup mulut mangsa dengan tangan.

"Mangsa cuba menyelamatkan diri dan ketika bergelut mangsa mengigit jari dan menolak suspek sebelum melarikan diri," katanya ketika di temui di sini, hari ini.

Menurut Chong, mangsa lebam di kepala akibat terkena almari dan bengkak di kaki kanan dibantu rakan setugasnya selepas memaklumkan kejadian itu dan kemudian membuat laporan polis sehari selepas kejadian.

Menurutnya, suspek yang masih bujang itu ditahan di dalam pangkalan TLDM dengan bantuan pasukan keselamatan TLDM pada hari yang sama.



CHONG Boon Khim. FOTO Noor Hidayah Tanzizi

Tiada ulasan: