Rabu, 4 November 2015

Pandikar tidak berganjak pendirian letak jawatan

ANTARAPOS.COM


Post Pic

 
 
KUALA LUMPUR: Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia tidak berganjak dari keputusannya untuk meletakkan jawatan sekiranya perdebatan umum antara Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dengan Presiden dan Pengarah Eksekutif Kumpulan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Arul Kanda Kandasamy diteruskan.
 
“Saya berpegang teguh kepada pendirian, kalau ketetapan saya tidak diterima, saya tidak teragak-agak.
 
“Kalau itu menjadi masalah kedua-dua pihak (kerajaan dan pembangkang), maka saya rasa tidak boleh pertahan integriti Parlimen dan saya sukacitanya meletakkan jawatan sebagai Speaker,” katanya dalam sidang Dewan Rakyat hari ini.
 
Menurut Pandikar, beliau tidak menghalang perdebatan itu, namun perkara berkenaan hanya boleh dilakukan selepas Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) selesai menyiasat 1MDB dan membentangkan laporan kepada sidang Dewan Rakyat.
 
 

Tiada ulasan: