Isnin, 6 Julai 2015

Nilai Tukar Ringgit Malaysia Jatuh Kepada RM3.80. Bakal Jatuh Lagi Teruk 3.85. Ringgit Ahmad Maslan?

BERITA SEMASA

Nilai Tukar Ringgit Malaysia Jatuh Kepada RM3.80. Bakal Jatuh Lagi Teruk 3.85. Ringgit Ahmad Maslan?

Oh my Ringgit Malaysia? Lonjakan kejatuhan Ringgit Malaysia terus merudum ke tahap yang paling-paling lemah dalam sejarah ekonomi Malaysia sejak 2005. Bermakna terus berlaku lambakan Ringgit Malaysia yang tidak laku di pasaran sekaligus kejatuhan nilai Ringgit Malaysia sekarang ini diangkat sebagai yang paling teruk di Asia

Apa sudah jadi Datuk Seri Najib Razak dengan ringgit Malaysia kami sekarang ini? Ringgit Malaysia dilihat terus jatuh terduduk selepas sahaja Wall Street Journal membongkarkan berlakunya kemasukan dana sejumlah Rm2.6 bilion ke dalam akaun bank peribadi Najib Razak.
 
KLIK SINI : Peringatan Ahmad Maslan : 3 Bulan Daripada Setahun Hidup Anda 
di Malaysia Ditaja Kerajaan BN. Respon Rakyat Malaysia?
 
 
ringgit ahmad maslan

 

Berita Bloomberg Punca Nilai Tukar Ringgit Malaysia Jatuh?

Yang benar, tidak dinafikan faktor luaran seperti harga minyak dunia jatuh, ketidaktentuan Federal Reserve bakal umumkan kenaikan kadar faedah naik, krisis Greece menyumbang kepada penyusutan nilai MYR. Tetapi ia tidak terhenti di situ, apabila berita Bloomberg mendedahkan beberapa punca Punca Ringgit Malaysia Terus Jatuh, antaranya ialah :
  1. Faktor masalah dalaman? Krisis Politik malaysia
  2. Kontroversi hangat melibatkan skandal terbesar di Malaysia iaitu 1MDB
  3. Harga minyak dunia jatuh sehingga 48% berbanding harga puncak tahun lepas
 tukaran2
P/S : Penganalisis dan pakar ekonomi dunia mengatakan secara keseluruhan nilai ringgit Malaysia memberikan kesan besar kepada negara. Tetapi Nazri Aziz lebih suka ringgit Malaysia jatuh, bagus untuk ekonomi negara dan mampu menari ramai kedatangan pelancong ke Malaysia katanya.

PP/S : ING Groep NV meramalkan Ringgit Malaysia terus jatuh kepada RM3.85. 3.85? Adakah Ringgit Ahmad Maslan akan menjadi kenyataan?

PPP/S : Manakala Barclays Plc dan Credit Suisse Group AG meramalkan ringgit Malaysia akan jatuh sehingga RM3.88 dan RM3.83 untuk setiap dolar Amerika.


Tiada ulasan: