Isnin, 27 Julai 2015

Nazir: Saya berpegang kepada kebebasan bersuara

SINAR HARIAN



Nazir Razak
Nazir Razak
 
 
PUTRAJAYA - "Ia bukan kerana mereka (petugas The Edge Weekly dan The Edge Financial Daily)... saya berpegang pada kebebasan bersuara dan memberi berpendapat. Itu sahaja".
 
Pengerusi Kumpulan CIMB, Datuk Seri Nazir Razak yang juga adik bongsu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata demikian sebagai mengulas posting beliau baru-baru ini dalam akaun media sosial, Instagram mengenai penggantungan permit penerbitan akhbar 'The Edge Weekly' dan 'The Edge Financial Daily'.
 
"Inilah (pendirian saya) bukan mempertahankan sesiapa... ini adalah prinsip kebebasan media," katanya.
 
Bercakap kepada media pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi di sini hari ini, Nazir berkata, semuanya masih baik dalam keluarganya.
 
"Saya juga berbual secara peribadi dengan abang saya (Najib) tetapi saya tidak akan berkongsi dengan andalah...," kata Nazir.
 
Pada Jumaat, beliau meletakkan logo The Edge pada laman Instagramnya dengan kapsyen, 'The Edge is a pillar of our business community - big role in keeping us informed, honest and competitive' (The Edge merupakan tonggak bagi komuniti perniagaan kami - berperanan besar dalam sentiasa memberi maklumat kepada kami secara jujur dan kompetitif'.
 
Kementerian Dalam Negeri telah menggantung permit penerbitan akhbar 'The Edge Weekly' dan 'The Edge Financial Daily' selama tiga bulan, mulai 27 Julai. - Bernama
 
 

Tiada ulasan: