Khamis, 15 November 2012

Radio BN Selangor dilancar

SINAR HARIAN

Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed
Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed
 
SHAH ALAM - Barisan Nasional (BN) Selangor hari ini melancarkan saluran radio Internet dikenali sebagai Radio BN Selangor yang boleh diakses menerusi laman web www.selangorbn.fm.
  
Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed berkata radio Internet itu akan memulakan operasi pada 17 Nov ini, 24 jam sehari dan boleh diakses melalui komputer dan telefon pintar.
  
"Radio ini boleh didengar menerusi laman web manakala bagi pengguna telefon pintar, mereka boleh memuat turun menerusi aplikasi Tune In untuk mendengar Radio BN Selangor," katanya pada sidang akhbar sempena majlis pra-pelancaran radio itu oleh Timbalan Pengerusi BN Selangor Datuk Seri Noh Omar di sini hari ini.
  
Beliau berkata radio itu juga bakal menjadi alternatif untuk rakyat Selangor memberi pandangan, mengutara aduan dan masalah mereka selain mendapat maklumat terkini berkaitan program anjuran BN Selangor.
  
Beberapa slot rancangan turut disediakan dalam siaran radio itu untuk menjawab terus aduan dan persoalan yang dibangkitkan seperti 'Aduan Rakyat' dan 'Bersama Pemimpin' yang dibawa secara langsung.

Mohd Zin berkata radio itu juga akan menjadi saluran untuk BN menerangkan sebarang isu berbangkit di Selangor selain mendapat maklumat dan berita terkini menerusi rancangan 'Berita @ Info'.
  
Beliau berkata rancangan 'Resepi Selebriti' juga akan dikeudarakan dengan beberapa tokoh politik, wakil rakyat dan artis akan diundang untuk berkongsi resipi istimewa mereka serta segmen 'Bakat Selangor' pula memberi peluang kepada rakyat di negeri itu  menunjukkan bakat mereka.
  
Sementara itu, Mohd Zin berkata Pusat Khidmat Rakyat Barisan Nasional (Pakar) menerima laporan berhubung isu mengenai masalah kenaikan harga rumah yang begitu mendadak di Selangor.
  
Beliau berkata BN Selangor meneliti masalah ini dengan serius dan menganggap ia sebenarnya berpunca daripada kelemahan kerajaan negeri itu mengurus dan mengawal isu perumahan dengan baik dan berkesan.
  
"Di kesempatan ini, saya ingin memberikan jaminan kepada rakyat Selangor bahawa jika BN (Barisan Nasional) memerintah Selangor kelak, masalah perumahan mampu milik ini akan diberi perhatian khusus.
  
"Saya tidak boleh menyatakan angka-angka dengan spesifik namun perkara ini akan turut dimuatkan dalam manifesto BN untuk pilihan raya umum akan datang," katanya. - Bernama

Tiada ulasan: