Isnin, 17 September 2012

Jalan Besar Seri Kembangan JKR Diminta Ambil Tindakan Segera




SHAH ALAM – Adun Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah telah meminta Jabatan Kerja Raya (JKR) supaya mengambil tindakan segera berhubung kelewatan penyiapan projek Jalan Besar Seri Kembangan.

Beliau ketika dihubungi TV Selangor mengakui, berlaku sedikit kelewatan terhadap projek berkenaan ekoran masalah berkaitan kontraktor yang dipertanggungjawabkan menyiapkan jalan tersebut.

Tegasnya, kontraktor berkenaan dilantik sendiri oleh JKR dan Kerajaan Selangor hanya memberikan peruntukkan.

“Saya telah mengadu kepada pihak JKR dan mereka sudah memberikan surat amaran kepadanya. Mereka sedang mempertimbangkan untuk membatalkannya kontraktor bermasalah ini.

“JKR agensi kerajaan pusat. Ini jalan faderal,” katanya yang juga Exco Pembangunan Kampung Baru dan Penyelesaian Kilang Haram.

Beliau menambah, kos projek berkenaan yang menelan kos RM36 juta akan kekal meskipun berlaku kelewatan dalam menyiapkan projek berkenaan.

Semalam, bekas Adun Seri Kembangan, Datuk Liew Yuen Keong, membangkitkan isu projek naik taraf Jalan Besar Seri Kembangan dan penyusunan sistem lalu lintas sehala.

Menurutnya, projek juga diumum bermula Januari dan sepatutnya siap September selepas majlis pecah tanah dilakukan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim awal tahun ini.

Tiada ulasan: