Sabtu, 22 September 2012

Ahmad Husni: Ada pendekatan baru dalam bajet 2013

SINAR HARIAN
Datuk Seri Ahmad Husni Hanazlah.
Datuk Seri Ahmad Husni Hanazlah.

ALOR SETAR - Belanjawan 2013 bakal menyaksikan beberapa pendekatan baharu dalam usaha meningkatkan kekuatan ekonomi negara di samping memastikan kebajikan rakyat terbela.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu, namun menegaskan kerajaan akan terus menjaga kebajikan rakyat seperti sebelum ini.

"Kita sedang memperkemas (belanjawan) di peringkat akhir... kita akan mengetengahkan pendekatan baru demi kebajikan rakyat," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Kuala Kedah, dekat sini hari ini.

Dalam perkembangan lain, beliau meluluskan peruntukan RM100,000 kepada bahagian itu bagi membuat persediaan menghadapi pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Beliau berkata bagi menghadapi pilihan raya umum kali ini, usaha perlu dilipat gandakan dan tumpuan perlu diberikan kepada pengundi terutamanya yang pertama kali akan mengundi.

Husni berkata, walaupun sudah banyak kali menghadapi pilihan raya, kali ini semua pihak perlu berusaha lebih daripada yang pernah dibuat dalam sejarah pilihan raya sebelum ini.

"Bagi negeri-negeri di bawah pembangkang, kita kena kerja lebih kuat, kena tawan balik kerana kita nak menuju kepada negara berpendapatan tinggi, ini adalah hasrat kerajaan persekutuan.

"Jadi mesti pastikan semua negeri ikut proses yang sama, kita tidak mahu ada negeri ketinggalan," katanya. - Bernama

Tiada ulasan: