Ahad, 29 Julai 2012

Wanita Umno Pahang sedia hadapi PRU

SINAR HARIAN

Menjelang PRU 13
Menjelang PRU 13 
 
 
BERA - Pergerakan Wanita Umno Pahang di peringkat bahagian dan cawangan kini sudah bersedia menghadapi pilihan raya umum yang disifatkan lebih mencabar kali ini.
  
Setiausaha Kerja Pergerakan Wanita Umno Datuk Rosni Sohar berkata pergerakan itu juga yakin dapat menawan seramai 489,230 pengundi wanita Melayu pada pilihan raya akan datang, berdasarkan kajian yang mendapati undi daripada kalangan orang Melayu sudah meningkat.
  
"Pengundi di negeri-negeri berkenaan sudah mula jelak dengan sandiwara yang dimainkan pembangkang di samping banyak masalah yang dihadapi belum dapat diselesaikan terutamanya membabitkan tanah, bantuan kepada golongan miskin, ibu tunggal dan sebagainya," katanya ketika berucap pada program lawatan kerja serta taklimat sistem jalinan rakyat dengan Wanita Umno Pahang di sini, malam tadi.
  
Menurut beliau Wanita Umno telah menjalankan pelbagai program termasuk memberi penerangan serta kesedaran bahawa pentingnya memberikan sokongan kepada kerajaan ketika sesi mendekati pengundi.
  
Katanya, beberapa negeri di bawah kuasa parti pembangkang seperti Selangor dan Kedah juga dijangka akan dapat ditawan kembali berikutan banyak masalah penduduk di negeri terbabit sudah diselesaikan pemimpin Barisan Nasional (BN).
  
Sehubungan itu, katanya pergerakan itu sedang merancang mengadakan program Salam Sayang sebagai usaha mendekati pengundi bagi memastikan sokongan terhadap kerajaan terus bertambah. - Bernama

Tiada ulasan: