Rabu, 4 April 2012

PAS Dakwa ‘Orang Najib’ Terlibat Sindiket Daftar Warga Asing



SHAH ALAM: PAS hari ini mendedahkan terdapat ‘pasukan khas’ dalam pengambilan rakyat asing untuk menjadi pengundi.

Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar mendakwa beliau mempunyai bukti untuk menunjukkan bahawa kerajaan menubuhkan pasukan petugas yang bertanggungjawab memberi taraf kerakyatan kepada warga asing bagi membolehkan mereka mengundi dalam pilihan raya umum akan datang.

Kenyataan itu dipetik oleh organ rasmi PAS, Harakahdaily menamakan seorang pembantu kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pegawai-pegawai kanan Majlis Keselamatan Negara, Jabatan Pendaftaran Negara dan Suruhanjaya Pilihan Raya.

Nama-nama mereka tidak disiarkan sementara menunggu pengesahan.

Beliau berkata kerajaan Umno-BN tidak boleh berdepan dengan politik terdesak. Oleh itu membawa warga asing untuk mengundi Umno-BN.

Sehubungan itu, Mahfuz mendesak kerajaan membentuk Suruhanjaya Diraja bagi menjawab segala dakwaan yang timbul supaya boleh memanggil mereka yang terlibat.

Bagaimanapun, Mahfuz enggan mendedahkan bagaimana beliau mendapat maklumat tersebut.

“Ini adalah maklumat yang diperolehi dari dalam,” jawab Mahfuz.

Sementara itu, dalam satu kenyataan, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS, Ridhuan Mohd Nor berkata dakwaan itu amat serius kerana melibatkan integriti serta kedaulatan negara.

Tahun lepas, aktivis PAS telah mengesan bas yang membawa warga asing di sebuah resort di Sungai Merab, yang dikatakan sebahagian penipuan MyKad.

Bagaimanapun, polis mendakwa bahawa warga asing berada di sana untuk kursus keusahawanan.

Tiada ulasan: