Rabu, 1 Februari 2012

Projek PR, Noh Omar Cari Publisiti Murah

Oleh Mat Zahari Bin Ali


SHAH ALAM : Timbalan Ketua Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar, diseru supaya berpijak dibumi nyata dari mencari publisiti murah berhubung rumah di Ukay Bistari, Hulu Kelang.

Ini memandangkan projek Di Ukay Bistari adalah usaha kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang mengambil alih projek terbengkalai ketika zaman pentadbiran BN dahulu.

Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Setinggan, Iskandar A. Samad berkata terdapat kekeliruan dan banyak persoalan menyelubungi majlis serah kunci oleh Noh kepada pembeli-pembeli pangsapuri Residensi Bistaria 29 Januari lepas.

"Laporan dari Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) menunjukkan pemaju pada hari kunci diserah belum lagi memohon untuk mendapat sijil layak menduduki bangunan atau CF.

"Pada lazim penyerahan kunci hanya dilakukan setelah CF diperolehi atau sekurang-kurangnya CF sementara atau TCF diperolehi," kata Iskandar dalam kenyataan medianya.

Menurut beliau lagi, bagi pembangunan ini, CF akan mengambil masa untuk diperolehi kerana kelulusan Bomba memerlukan masa untuk diperolehi.

Tanpa CF, meter air tidak dapat dipasang maka sudah tentu penduduk tidak dapat berpindah masuk secara sah.

"Oleh itu, saya menasihatkan Datuk Seri Noh untuk tidak mempolitikkan masalah rakyat.Telah terbukti di bawah Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor kemajuan pembinaan projek-projek terbengkalai di Ukay Bistari adalah lebih banyak dari di bawah Barisan Nasional," ujar Iskandar.

Pada 29 Januari lalu, Noh hadir untuk di majlis penyerahan kunci kepada 500 penerima serta mendakwa projek sejak 2000 bukan terbengkalai tetapi lewat di siapkan.

Sedangkan projek tersebut adalah usaha kerajaan PR melalui Dasar Membaikpulih Projek Rumah Terbengkalai yang diilhamkan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Tiada ulasan: