Selasa, 21 Februari 2012

Penyanyi veteran Latiff Ibrahim meninggal dunia

nina farzuin

Latiff Ibrahim

SHAH ALAM - Penyanyi era 80-an, Latiff Ibrahim meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN) kira-kira jam 6.06 petang tadi.

Allahyarham Latiff, 62, yang sebelum ini dimasukkan ke IJN 18 Disember lalu berikutan serangan jantung, menghembuskan nafas terakhir di sisi keluarga.

Dalam pada itu, laporan Bernama menyebut, beliau meninggal dunia pada pukul 5.57 petang di Unit Rawatan Koronori (CCU) IJN, dengan anggota keluarga berada di sisi Allahyarham.

Anaknya, Hazriq Latif berkata jenazah bapanya akan dibawa pulang ke rumah Taman Keramat malam ini.

"Kami tidak dapat beritahu apa-apa kerana masih bersedih dengan pemergian ayah," kata Hazriq yang enggan mengulas lanjut.

Latif Ibrahim, yang terkenal dengan lagu Nora, Mengharap Kasih Mu dan Mengenang Dikau Kembali, ialah abang kepada penyanyi, Datuk Khadijah Ibrahim.

Allahyarham merupakan artis yang pernah menyuburkan industri filem negara melalui lakonan filem Hapuslah Air Mata Mu (1976), Dendang Perantau (1979), Sumber Ilhamku (1979), Bintang Pujaan (1981) dan Senja Merah (1982).

Allahyarham dimasukkan ke IJN pada Sabtu lepas dan pernah menjalani pembedahan pintasan jantung kira-kira 12 tahun lalu.

Jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam AU 3, Keramat esok.

Tiada ulasan: